Довготерміновий спостерігач Громадянської мережі ОПОРА у Дніпропетровській області Денис Давидов заявив, що початок роботи виборчих комісій викликав багато питань, також вже видно нерівномірне представництво політичних партій в керівних складах комісії.
Про це він повідомив на прес-конференції в «Днепр Пост», пише видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ».
«Важливо відзначити, що всі виборчі комісій почали працювати вчасно, члени комісії прийняли присягу. І вже потім почалися цікаві події, які не є порушенням закону, але викликають багато питань з точки зору ст.. 71 Конституції України – про рівність виборчого права. Наприклад, міська виборча комісія переїхала з приміщення міськради до облради. Чим це викликано, ніхто не пояснив. Ми декілька разів зіштовхувалися з проблемами допуску суб’єктів виборчого процесу в приміщення виборчої комісії. Коли закінчується час роботи облради, потрапити до комісії неможливо, доводиться викликати міліцію, здіймати скандал і лише так потрапляти на засідання. З чим це може бути пов’язано?
Ми бачимо, що по всій Україні існує нерівномірне представництво політичних партій в керівних складах комісії.
Міська виборча комісія сформувала районні комісії у 8 районах міста. В усіх комісіях партія «Блок Петра Порошенка. Солідарність» отримала своїх представників. Для прикладу можу навести, що «Самопоміч» отримала лише 3 представників у 8 районах, «Опозиційний блок» – 2, «Батьківщина» – 1, «Народний фронт» та «Радикальна партія Ляшка» – жодного місця в керівному складі. Якщо брати суху математичну теорію ймовірності, то ймовірність такого розподілу не перевищує 10%. Навіть у самих членів міської виборчої комісії виникають питання, яким чином розподілялись керівні посади для районних територіальних виборчих комісій. Процес був непрозорий, люди, які розподіляли, – невідомі. Але факт залишається фактом. Стосовно представництва в керівному склад «Солідарності» – за нашими підрахунками третина місць в керівному складі належить цій силі.
В самій міській виборчій комісії, люди, які керують процесом, раніше працювали на виборах, наприклад, в 2014 році на виборах в Верховну Раду. Були люди, які відстоювали інтереси Куліченка і зараз вони керують виборчим процесом, визначають, за що голосувати, за що ні. Напевно, з цим пов’язаний такий дивний розподіл», – заявив спостерігач «ОПОРИ».
Також Денис Давидав зауважив, що неймовірна кількість політичної реклами у місті від ще незаєстрованих кандидатів в мери дає їм простір для неузгоджених із законом агітаційних дій.
«Всі бачили неймовірну кількість політичної реклами. Напевно, 95% зовнішньої реклами присвячені політичним подіям. При тому що реєстрація кандидатів починається 21 вересня. Тобто, ми не маємо кандидатів, в багатьох партіях ще не проведені місцеві з’їзди, але вже все завішане обличчями, прізвищами, назвами партій. Це не порушує закон про місцеві вибори, адже він написаний таким чином, що поки ніхто не зареєстрований, нема, до кого застосовувати санкції. Цим користуються партії з метою “сірого” або “чорного” використання виборчих фондів. Згідно з законом України про місцеві вибори, вся агітація має проводитися з виборчих фондів. Це дуже добре прописано в законі, дуже мало методів його обійти. Тому партії максимально відтягують процес своєї реєстрації до 30 вересня, щоб весь цей час здійснювати вплив на виборців поза межами виборчих фондів.
Читайте також: Пропагандист “Союзу радянських офіцерів” хоче стати мером Дніпропетровська (ВІДЕО)
На жаль, немає жодних можливостей притягти їх до відповідальності. Таким чином, знову порушується стаття 71 Конституції України, порушуються рекомендації Венеціанської комісії про застосування виборчого права, оскільки добросовісні суб’єкти виборчого процесу починають агітацію після того, як зареєструються. Недобросовісні – за 2 місяці, використовують нелегальні кошти, отримують перевагу, і не отримують покарання. Порушується принцип рівності виборчого права, оскільки суб’єкти знаходяться в різних умовах.
Також в законі України про місцеві вибори окремо зазначено, що в громадському транспорті політична реклама заборонена, але в маршрутках транслюється відео-реклама, закамуфльована під випуск новин з прямою мовою політика, яка супроводжується україномовними субтитрами, де він розповідає про свою діяльність. Це має ознаки виборчої агітації. А хто взагалі за це відповідає? Ні перевізник, ні канал, ні рекламна агенція. Ситуація дивна.
Ще один приклад – один з торговельних центрів завішений плакатами кандидата від «Блоку Петра Порошенка», і якщо «Опозиційний блок» прибрав хоча б назву партії, то «Блок Петра Порошенка» пише все. Найбільш активні політсили однаково порушують, і не дають можливість добросовісним учасникам виборчого процесу звертатись до виборців», – зазначає Давидов.
Читайте також: Как будет проходить голосование на местных выборах в Днепропетровске