На Дніпропетровщині «пілотні» реформи охорони здоров'я продовжили до 2016 року

03.10.2014 15:17

МОЗ України розроблено новий Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві", що передбачає подовження терміну "пілоту" до 31 грудня 2016 року.

Про це повідомляє Інтернет-видання «ГЛАВНОЕ».

За словами начальника Управління реформ системи охорони здоров'я МОЗ України Костянтина Надутого, передбачалося, що у цих чотирьох пілотних регіонах впродовж наступних 3,5 років будуть відпрацьовані усі елементи нової організації медичної допомоги, але термін закону добігає кінця 31 грудня 2014 року. А для таких глибоких перетворень у національній системі охорони здоров'я – це замалий термін, щоб отримати зримі і відчутні усіма результати.

"Деякі складові реформи в цих областях були втілені повністю або майже повністю, інші частково. Для певної частини змін не встигли сформуватися умови. Так, наприклад, важливою передумовою реформи вторинної допомоги є структурне і функціональне оформлення первинної. Деякі впровадження, як наприклад, централізація фінансування вторинної медичної допомоги на рівні обласного бюджету, у разі скасування можуть негативно відбитися на організації медичної допомоги. Наприклад, на Дніпропетровщині і Вінниччині екстрена допомога вже понад рік доправляє хворих з гострими захворюваннями не у "свою" районну лікарню, а у ту лікарню, де є кращі умови для надання потрібної пацієнту допомоги, що вже позначилося на показниках стаціонарної летальності при кровотечах, проривній виразці тощо. При цьому у рази зменшилась потреба у виїздах спеціалістів з обласного центру. Таким чином, роботу з відпрацювання елементів нової системи надання медичної допомоги необхідно продовжити", – аргументував свою позицію представникам мас-медіа Костянтин Надутий.

Головний експерт Групи з питань охорони здоров'я "Реанімаційного пакету реформ" Зоряна Черненко підтримала фахівця МОЗ, зазначивши, що практика багатьох провідних країн світу свідчить, що систему охорони здоров'я не можна реформувати за декілька років, прийнявши лише кілька рішень.

"Нині варто тверезо оцінити сучасний стан реформування в пілотних регіонах, врахувати недоліки, проаналізувати наступні кроки та бути в постійному конструктивному діалозі з громадою – задля цього необхідний час і бажання, і нам це нині вкрай необхідно. Ми спільно з громадськістю, фахівцями та експертами будемо домагатися продовження дії закону, бо зупинятися на середині шляху – це злочин", – зазначила Зоряна Черненко.

Заступник директора Департаменту охорони здоров'я КМДА Олександр Курмишов розповів журналістам про практику медичного реформування на прикладі Києва, який входить до "пілоту".

За його словами, у столиці медики та пацієнти сприйняли нововведення по-різному. В одних амбулаторіях до цієї справи підійшли по-господарськи: роз'яснили громаді нові принципи надання медичної допомоги, залучили до консультативних прийомів вузькопрофільних фахівців тощо, в інших до цього питання підійшли формально. В результаті в одному районі Києва ми бачимо реальне наближення первинної медичної допомоги до населення, де пацієнт вибирає і користується послугами сімейного лікаря, де за рахунок суттєвої мотивації в сімейну медицину приходить кваліфікована молодь, в іншому районі міста – черги в поліклініках. В будь-якому разі створення центрів первинної медико-санітарної допомоги та впровадження нових методів фінансування виправдало себе.

"Нині вже фактично настав час переходити до реформування наступної ланки надання медичної допомоги – вторинної. В Києві необхідно сегментувати лікарні за спеціалізацією, треба створити ще декілька лікарень з надання екстреної допомоги, розподілити пусті лікарняні ліжка та зробити їх використання більш ефективним. Але це можливо лише за умови продовження дії "пілоту" та прийняття ще ряду нормативних актів", – підсумував Олександр Курмишов.

Окрім того, як зазначалося під час брифінгу, будуються амбулаторії, розвивається сімейна медицина та впроваджується нова модель надання медичної допомоги не лише в пілотних регіонах. За межами "пілотів" реформа охорони здоров'я також реалізовувалась. Лідерами у цій роботі стали Полтавська, Закарпатська та Одеська області, які нині висловили бажання долучитися до пілотування.

Учасники брифінгу дійшли спільної думки, що для того, щоб з більшою впевненістю поширювати набутий досвід на всю Україну, необхідно додати часу на відпрацювання перспективних елементів у "старих" і "нових" пілотах. Тому, фахівцями МОЗ України розроблено новий Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві", що передбачає подовження терміну "пілоту" до 31 грудня 2016 року.

Цей законопроект вже оприлюднений на офіційному веб-сайті МОЗ України для громадського обговорення(http://www.moz.gov.ua/ua/portal/Pro_20140923_0.html),

Комментарии
Последние записи в блогах

Для забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг (ЕДП) на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України та дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»,Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідковий департамент ДПС забезпечує платників електронними ключами для онлайн доступу до електронних сервісів.

Надання ЕДП Надавачем здійснюватиметься лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.

Детальну інформацію розміщено на інформаційному ресурсі https://acskidd.gov.ua/.

Звертаємо увагу на можливість використання сервісуповторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спрощує процедуру отримання ЕДП. Сервіс доступний за посиланням https://acskidd.gov.ua/manage-certificates

Сервіс дозволяє отримувати ЕДП онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що дозволяє зекономити власний час та кошти.

Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:

чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533) та Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (далі – Закон № 540) внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Нормами нового п. 524 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 31 березня 2020 року.

З метою зменшення податкових зобов’язань з плати за землю за період з       01 березня по 31 березня 2020 року платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, мають право подати уточнюючу податкову декларацію                   (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, та враховуючи зупинення перебігу таких строків на період з 18 березня по 31 травня 2020 року відповідно до п. 522 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ). В такій декларації відображаються зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за березень 2020 року.

Ті платники плати за землю, які на підставі Закону № 533 подали уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік на зменшення податкових зобов’язань за березень та квітень 2020 року, враховуючи вимоги Закону № 540 зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючу податкову декларацію до податкової декларації з плати за землю за 2020 рік (з урахуванням раніше поданих уточнюючих податкових декларацій), в якій збільшують податкові зобов’язання з плати за землю за квітень 2020 рік, тобто відновлюють податкові зобов’язання, які були задекларовані в податковій декларації з плати за землю за 2020 рік.

Законом № 540 передбачено, що штрафні санкції, визначені ст. 50 ПКУ та штрафні санкції згідно вимог п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року, не нараховуються.

 

Подробнее

У березні 2020 року Державною податковою службою забезпечено надходження з акцизного податку у розмірі 5 889,2 млн грн. У тому числі 5 583,7 млн грн з підакцизної продукції, виробленої на території України, та 305,5 млн грн – з імпортованої. Виконання індикативних показників, встановлених розписом Міністерства фінансів України, склали 101,3 % та 106,7 % відповідно. 

Акцизний податок в Україні має значну питому вагу у формуванні Державного бюджету України. На 78,7 % цей показник формує тютюнова галузь. У березні поточного року виробниками тютюнової продукції забезпечено 4392,7 млн грн надходжень з акцизного податку, що на 1308,4 млн грн більше ніж у березні 2019 року. Темп росту склав 142,4 %. Такий показник став можливим завдяки комплексним заходам з боротьби з виготовленням та виявленням нелегальної продукції на ринку тютюнових виробів. 

Надходження з акцизного податку від реалізації лікеро-горілчаної продукції в березні становило 595,6 млн грн, що на 131,2 % більше ніж у березні 2019 року. Щодо акцизного податку зі спирту, то надходження відносно минулого року зросли майже у 8 разів і становили 61,4 млн гривень. 

З метою покращення стану адміністрування акцизного податку, а також викорінення «тіньового» сектору в Україні протягом поточного року ДПС вжито низку заходів. А саме: тотальна заміна податківців по податкових постах на спиртових заводах, пломбування місць несанкціонованого відбору спирту, контроль за показниками лічильників, масові перевірки місць роздрібної торгівлі підакцизними товарами та системна боротьба з виготовленням та розповсюдженням контрафактної продукції. Зауважимо, нині ДП «Укрспирт» під контролем ДПС збільшує обсяги виготовлення антисептичних заходів, вкрай необхідних державі сьогодні.

«Посилення контролю за ринком підакцизних товарів приносить результат. Спільні заходи податківців та правоохоронних органів вже привели до значного збільшення надходжень від акцизного податку. І ми на цьому не зупиняємося. Адже в умовах кризи важлива кожна гривня, яка може стати підтримкою для бізнесу і населення у цей непростий час», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов. 

Державна податкова служба висловлює подяку всім виробникам підакцизної продукції, які працюють легально та забезпечують країну бюджетними надходженнями.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу роботодавців, що постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 року № 153 затверджено Порядок компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок № 153), яким передбачено компенсацію роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у зв’язку із створенням нового робочого місця.

Дія Порядку № 153 поширюється на суб’єктів господарювання – роботодавців, які починаючи з 2013 року:

● створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;

● протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з особою, працевлаштованою на нове робоче місце, щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати.

Якщо роботодавець забезпечив дотримання вищезазначених вимог, то такий роботодавець отримує право на компенсацію фактичних витрат у розмірі             50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску протягом наступних                             12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати у розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати єдиного внеску за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.

Водночас, у разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

Норми визначені п. 2 Порядку № 153.

 

Подробнее