Ласкаво просимо в 16 січня

26.12.2014 08:27

Те, що відбулося у Верховній Раді цього четверга, є неприхованим порушенням Конституції та прикладом переламуванням парламенту через коліно, пише Сергій Лещенко в матеріалі на "Українській правді".

Не усвідомлюючи, що вона робить, Верховна Рада повторює помилки 16 січня 2014 року. Голосування за закон про РНБО фактично створює нову гібридну гілку влади та наділяє Турчинова повноваженнями віце-президента, що відбувається всупереч Конституції, Регламенту та здоровому глузду. Конституцією витерли ноги. Шантажем та нехтуванням закону протиснув рішення, яке ми будемо розхлібувати багато років.

Для того, щоб розуміти, що сталося, відслідковуйте хронологію. "Народний фронт".

1. У вівторок Верховна Рада провалила голосування за нові надповноваження для секретаря РНБО Турчинова

2. Після цього парламент 303 голосами проголосував про відправлення закону на повторне друге читання. Це сталося об 11:53 у вівторок. З цього моменту, тобто з 11 години 53 хвилини вівторка почався режим повторного другого читання, що означало, що протягом десяти днів депутати мали право подавати поправки до закону.

3. У вівторок ввечері та всереду зранку нами було зібрано підписи 13 депутатів під поправкою, що складалася з двох пунктів – про вилучення з-під Турчинова повноважень "координації та контролю" антикорупційних відомств, а також впливу на кадрові рішення в правоохоронних органах. Поправка була зареєстрована у апараті Верховної Ради о 14:47 середи, про що стоїть відповідний штамп на документі. Також свої поправки ще у вівторок ввечері подав позафракційний Юрій Левченко, а в середу вдень – Олена Сотник із "Самопомочі".

4. Поправку про вилучення з-під Турчинова повноважень "координації та контролю" антикорупційних відомств проголосував на засіданні в середу комітет Верховної Ради з питань протидії корупції.

5. У четвер зранку невідомо з якого дива першим пунктом порядку денного стояв... закон про РНБО. При тому, що регламент відводив 10 днів для внесення поправок на друге читання.

6. Без голосування в залі, за розпорядженням спікера Гройсмана Верховна Рада почала розгляд питання про РНБО. Жодних підстав це робити парламент не мав, оскільки з 11:53 вівторка тривав режим підготовки до повторного другого читання та збору поправок до законопроекту. І мав тривати ще вісім днів.

7. Наша поправка про вилучення з-під Турчинова повноважень "координації та контролю" антикорупційних відомств, а також впливу на кадрові рішення в правоохоронних органах просто була проігнорована. 13 депутатів були позбавлені права законодавчої ініціативи. Так само не зміг проголосувати свою поправку Юрій Левченко та Олена Сотник, які також подавали поправки.

8. Аргумент Пашинського про те, що його комітет відкинув поправку 13 депутатів, а тому вона не повинна голосуватися у сесійній залі, свідчить про повне невігластво. По-перше, рішення комітету було винесено о 11 ранку, а поправка тринадцяти депутатів зареєстрована лише о 14:47. По-друге, якщо автор поправки наполягає на її розгляді, вона повинна ставитися на голосування в залі незалежно від думки комітету.

9. У підсумку, депутати голосували за закон Пашинського-Турчинова всліпу. Жоден депутат не отримав порівняльну таблицю – вона навіть не множилася. Версію закону, після опрацювання комітетом Пашинського, депутати мали сприймати з голосу. Зрозуміти, про що ідеться, могли одиниці. Саме так було 16 січня 2014 року, після чого десятки депутатів скаржилися, що не розуміють, про що ідеться.

10. І найголовніше – наділення РНБО новими повноваженнями повністю суперечить Конституції, де наведено вичерпний перелік функцій Радбезу. У статті 107 сказано, що "Рада нацбезпеки координує і контролює діяльність органів виконавчої влади в сфері національної безпеки і оборони". Жодних антикорупційних повноважень тут не згадано. За тією ж Конституцією, всі органи влади мають діяти лише в межах повноважень, які записані в Конституції, а не виривати собі нові задачі під кожну нову особу. За рішенням Конституційного суду в справі Устименка, "винятки з конституційних норм встановлюються самою Конституцією, а не іншими нормативними актами". Тобто жодних підстав розширювати перелік повноважень не було.

Усе настільки очевідно і просто! І дивує нахабство, з яким було проштовхнуто цей закон на задоволення примх конкретних чиновників. Якщо керівництво парламенту готове іти на таке нехтування Конституцією та регламентом на перший рік перебування при владі, то що буде далі – здогадатися не складно. Ми все це бачили останні роки на всіх екранах країни. І сумний фінал відомий всім нам.

Комментарии
Последние записи в блогах

Державна податкова служба виконала індикатив Міністерства фінансів України на І квартал з податку на додану вартість на 101,7%,  до бюджету додатково надійшло 400 млн гривень.

Сальдо ПДВ у січні-березні 2020 року становило 25,9  млрд грн, що на 10,1 млрд грн, або на 63,8 % більше за відповідний період 2019 року. Загалом з початку року до бюджету надійшло 65,3 млрд грн, відшкодовано 39,4 млрд грн податку на додану вартість.

При зменшенні бази оподаткування (обсягу оподаткованих операцій) у І кварталі 2020 року до відповідного періоду 2019 року на 0,14 %, задекларовані до сплати суми ПДВ зросли на 6,5 %, що у грошовому еквіваленті становить +4 млрд гривень. Цих результатів вдалося досягти завдяки підвищенню якості аналізу надходжень податку, ефективності адміністрування та впровадження нової системи моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків.

 «Ми дякуємо усім сумлінним платникам, які у цих складних для функціонування бізнесу умовах продовжують робити свій внесок у наповнення бюджету. При цьому податкова гарантує продовження поступу у боротьбі з мінімізаційними схемами з ПДВ. Це запорука повного та вчасного відшкодування для підприємств, які зараз особливо гостро потребують цих коштів», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.

 

Подробнее

За перший квартал 2020 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області забезпечено до бюджетів усіх рівнів (без урахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування) 11 млрд 374,9 млн грн, що на 418,1 млн грн перевищує показник відповідного періоду минулого року.

Так, до державного бюджету впродовж січня – березня 2020 року надійшло 5 млрд 505,8 млн грн, що на 91,7 млн грн більше надходжень аналогічного періоду минулого року.

До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 5 млрд 869,1 млн гривень. Це на 326,5 млн грн більше фактичних надходжень січня – березня 2019 року.

За підсумками перших трьох місяців поточного року єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зібрано  3 млрд 994,2 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 350,8 млн гривень.

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє наступне.

Незважаючи на те, що строк обов’язкового запровадження реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО для фізичних осіб – підприємців продовжено з 01.10.2020 до 01.01.2021, а для окремих видів діяльності до 01.04.2021 (відповідні зміни внесені Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» до Податкового кодексу України та Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг»), необхідно зазначити, що застосування програмних РРО є зручним рішеннямдля бізнесу.

Так, перевагами застосування програмного РРО є:

● виключно онлайн реєстрація та онлайн передача (отримання) даних;

● створення Z-звіту в автоматичному режимі;

● сервіс використовується безкоштовно;

● можливість до 36 годин працювати в оффлайн-режимі;

● вибір за бізнесом – використовувати класичний чи програмний РРО.

Крім того, суб’єкти господарювання, які мають власні ІТ-підрозділи або     ІТ-компанії, що пропонують свої рішення для платників, зможуть розробити власні програми РРО. Ці програми, за допомогою запропонованих податковою АРІ, зможуть надсилати електронні чеки для фіскалізації на серверах ДПС та виконувати усі інші операції, що вимагаються законом про електронні РРО.

Відкритий АРІ дозволить бізнесу самостійно впроваджувати ІТ-рішення, які відповідають бізнес-процесам кожного з секторів економіки (у тому числі потребам окремих платників), та підключатись для можливості фіскалізації операцій без будь-яких додаткових сертифікацій, виключивши при цьому створення штучних монополій на ринку РРО.

Нагадуємо, що звантажити опис АРІ фіскального сервера можна за посиланням: https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini/410320.html

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що з 01.04.2020 застосовуються штрафи за необладнання та/або відсутність реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 куб. метрів.

Так, відповідно до п. 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі,

- тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі   будь-якого з вказаних вище порушень тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Слід зазначити, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» передбачено незастосування з 01 березня по 31 травня 2020 року штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, крім санкцій за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, які застосовуються на загальних підставах.

 

 

Подробнее