Коливання політичних рейтингів – діагноз нестабільності суспільства

05.11.2014 17:54

Недалеке майбутнє провідних українських політиків залежатиме від того, чи зроблять вони висновки з минулих виборів.

Якщо і далі домінуватиме принцип "все, що мені не подобається - неправда",  наступні президентські і парламентські вибори мають дуже великий шанс стати також достроковими, пише Геннадій Люк у матеріалі "Вибори як лакмусовий папірець суспільства" на УП.

Факт надзвичайної ваги: за лічені місяці і навіть тижні показники довіри до більшості ключових політичних сил, включаючи президентську, змінювались іноді на десятки відсотків.

Це - не помилки соціологів і політтехнологів. Це діагноз стану суспільства.

Він свідчить про декілька важливих обставин.

1. Революція в Україні не закінчилась

Країна продовжує жити за законами революційного часу, які фундаментально відрізняються від законів мирного, стабільного часу.

У мирній стабільній країні такі скачки рейтингу за такий час неможливі. Тільки величезні невирішені проблеми, які щодня боляче б'ють по інтересах мільйонів людей, змушують гарячково шукати лідера, здатного швидко і ефективно ці проблеми вирішити.

Швидкість коливань рейтингів провідних політичних сил - це показник рівня нестабільності суспільства.

 Рейтинг політичного лідера або політичної сили, що не демонструють здатності швидко і ефективно перетворювати обіцянки на конкретний результат, не просто знижується, а карколомно обвалюється.

Чекати роками у народу вже немає можливості.

Натомість за лічені місяці фантастично зростають рейтинги інших харизматичних претендентів на владу.

Перспективи - безмежні. Але і скористатися ними зможуть тільки ті, хто здатен знаходити можливості забезпечувати необхідні результати, а не "поважні" причини провалів.

У революційні часи звичні для української еліти "старі перевірені методи" дають тільки дуже короткочасний ефект і у підсумку ведуть до неминучого провалу.

До "старих перевірених методів", зокрема, відносяться:

1. Імітація реформ. У тому числі прийняття законів з гарними назвами, але вихолощеним змістом. Або вибіркове застосування законів.

2. Фактичне ігнорування представниками вищих ешелонів влади законів і фундаментальних принципів. Наприклад, коли глава виконавчої влади - президент - особисто керує процесом створення парламентської коаліції.

3. Лояльність і особиста відданість як основа кадрової політики. Професіонали - рідкість, і лише для фасадної картинки.

4. Корупція. Зовнішні прояви - запекла боротьба за посади, які дають контроль над основними фінансовими потоками. І за посади силовиків, щоб можна було красти безкарно.

5. Широке застосування політичних інтриг і підкилимних домовленостей.

6. Показуха.

7. Кумівство.

Після першого Майдану Ющенко, що мав великий кредит довіри, на цих методах протримався лише один президентський термін. Янукович, котрий довів ці методи до абсолюту, не протримався і одного терміну. Зараз на цих граблях завзято танцює Порошенко..."Еліта", на жаль, так і не змогла зрозуміти, що саме "старі перевірені методи" і довели революцію до гострої фази.

Намагатися цими методами боротися з революцією - це боротися з вогнем за допомогою бензину.

2. Обрання президента не поставило крапку у пошуках національного лідера.

Порошенко не зміг скористатися казковою нагодою і завдяки рішучим ефективним діям перетворити травневий авансовий рейтинг у власний.

Замість вирішення проблем країни і суспільства, його основні зусилля були сконцентровані на посиленні влади. Він обрав згадані "старі перевірені методи".

І через півроку нові прокурори у шикарних маєтках не змогли довести до суду жодної резонансної корупційної справи режиму Януковича Навіть такої очевидної, як "вишки Бойка". Порошенко подарував нам "мир", умов якого дотримується виключно українська сторона. Порошенко не міг не знати про злив мажоритарних округів одіозним представникам старої влади. Олесь Довгий став народним депутатом не без його особистої допомоги.

Результат дуже показовий. Надавши партії ім'я Порошенка, керівники БПП фактично провели опитування про рівень довіри діючому президенту. Петро Олексійович отримав менше 22%. У травні в нього було більше 54%.

За п'ять місяців рейтинг не знизився. Він обвалився.

Але навіть після цього Порошенко з Луценком, замість того, щоб зробити серйозні висновки і внести суттєві корективи, продовжують діяти у старому стилі - "качати права" і звинувачувати інших.

Порошенко не захотів вчитися на помилках Ющенка та Януковича. Але дедалі стає очевидніше, що не вміє він вчитися і на власних. Президент своїми власними руками прискорює процес виходу на політичний олімп нових претендентів на роль національного лідера.

3. Голий популізм уже не дає довготривалого ефекту

Янукович до останнього не наважувався підвищувати тарифи на газ. Він боявся, що це обвалить рейтинг влади.

Уряд Яценюка тарифи вже підняв і попередив, що це не останній крок у даному напрямку.

 І це не завадило "Народному фронту" у вирішальний момент отримати найвищий партійний показник народної підтримки Це дуже важливий факт. Він свідчить, що навіть погіршення свого матеріального становища українці можуть простити політику, який демонструє хоча б окремі фрагменти ефективних дій. Ефектний, але малоефективний Порошенко фактично програв менш ефектному, але куди більш ефективному Яценюку.

Втім, зазначений факт не свідчить про великі перспективи "Народного фронту" - надто багато надто впливових людей, які сповідують "старі перевірені методи".

Показово, що навіть такий майстер героїчної пози, як Ляшко, не зміг довго утримати дуже високий рейтинг на одних лише пустих лозунгах.

Не потрапила у парламент і "Свобода", у практичному доробку якої, за великим рахунком, - лише повалені пам'ятники.

У революційні часи слова мають силу тільки тоді, коли вони швидко перетворюються на реальні ефективні дії, націлені на вирішення ключових проблем.

 Замість висновку

Революція закінчиться не тоді, коли влада оголосить про проведені економічні реформи. А тоді, коли бізнес виведе гроші з тіні і спрямує їх на інвестиції і створення нових робочих місць.

Революція закінчиться не тоді, коли влада оголосить про проведену реформу системи правосуддя. А тоді, коли в справедливості і неупередженості судів переконаються усі українці.

Революцію, як і економіку, неможливо обманути.

Вирішальне значення має не те, що говорить з трибуни Луценко, а те, що роблять за його спиною власники політичного бренду.

Ігнорувати закони революції без сумних наслідків не можуть ні керівники держави, ні найбагатші і найкрутіші олігархи.

Революцію неможливо закінчити, принципово не вирішивши проблем, які спричинили її початок.

Велика кількість "маленьких" фактів свідчить, що і нова українська влада не зробила принципових висновків з гіркого досвіду попередників.

Вона продовжує гратися з вогнем біля бочки з порохом... Або гасити пожежу бензином.

Джерело: "Українська правда"

Как это повлияет на рейтинг:
Комментарии
Последние записи в блогах

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що програмне рішення – програмний реєстратор розрахункових операцій від ДПС буде абсолютно безкоштовним та орієнтованим на малий бізнес.

Більшість бізнесу в Україні повністю автоматизовані, а тому надалі у них з’являються у програмах, які вони використовують, додаткові функції тільки по фіскалізації операцій.

Забезпечення розробки БЕЗКОШТОВНОГО програмного рішення та можливості його тестування здійснюється податковою на виконання Указу Президента України від 08 листопада 2019 року № 837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» та Закону України від           20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг».

ДПС не тільки надаватиме свій програмний продукт безкоштовно, але й здійснюватиме його безкоштовне обслуговування, розробку нових релізів та підтримку.

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Тобто, незалежно від того чи отримано платником дохід (прибуток) чи ні, платник зобов’язаний сплатити єдиний внесок, при цьому сума внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2020 році – 1039 грн 06 коп.).

При наявності у платника зобов’язань з єдиного внеску одночасно із зобов’язаннями з сплати податків, інших обов’язкових платежів, зобов’язання із сплати єдиного внеску виконуються у першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими податковими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати.

У разі сплаті сум заборгованості з єдиного внеску необхідно враховувати, що за порушення терміну його сплати платнику нараховується штраф у розмірі         20 відсотків своєчасно несплачених сум (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464).

Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня 0,1 відсоток суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені розпочинається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

Якщо платник на кінець календарного місяця допустив заборгованість з єдиного внеску, йому надсилається вимога про сплату боргу (недоїмки), яка є виконавчим документом. Відмова в отриманні податкової вимоги не звільняє від сплати податкових зобов’язань. Податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків, якщо її надіслано у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, або незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Після цього податкова вимога вважається узгодженою та у разі несплати платником податків недоїмки з єдиного внеску, передається до Державної виконавчої служби України, а це ще – 10 % виконавчого збору, арешт рухомого/нерухомого майна, тимчасове обмеження виїзду боржників за кордон.

Доводимо до відома, що відповідно до п. 13 розділу VІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04. 2015 № 449 із змінами, не застосовується строк давності при нарахуванні, застосуванні та стягненні сум штрафів з єдиного внеску.

Сума недоїмки з єдиного внеску не підлягає списанню, навіть у процедурі санації відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства, крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи-підприємця, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які, відповідно до Закону № 2464 несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску.

Нагадаємо, що за допомогою електронного сервісу ДПС «Електронний кабінет» у меню його приватної частини «Стан розрахунків з бюджетом» можна відслідковувати стан розрахунків стосовно сплати платежів та заборгованості перед бюджетом.

Звертаємо увагу, що своєчасно несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсій у майбутньому, адже періоди роботи зараховуються до страхового стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

 

 

Подробнее

У січні 2020 року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористались 50,6 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 146,9 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Найчастіше послугами надавача, як і раніше, користуються фізичні особи – 30,8 тисячі. Вони отримали 61,4 тис. електронних ключів.

Також протягом січня 2020 року 19,8 тис. юридичних осіб  отримали 85,4 тис. кваліфікованих сертифікатів.

Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 15,7 тис. клієнтів, з яких 7,4 тис. – юридичних та 8,2 тис. – фізичних осіб. За електронними запитами сформовано 31,8 тис. сертифікатів.

Усього з початку діяльності надавача видано майже 8,4 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Нагадуємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен клієнт має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк дії до 2 років.

Таким чином, клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.

 

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з         19.04.2020 набирають чинності норми Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» (далі – Закон № 128), відповідно до яких у платників податків виникає право на використання програмних реєстраторів розрахункових операцій   (далі – РРО) – альтернативи традиційним РРО.

Для застосування програмних РРО ДПС надасть безкоштовне рішення, яким можна буде користуватися в частині фіскалізації торговельних операцій, поряд з цим, платники зможуть використовувати програмні РРО, доступні на ринку.

Запис на тестування відбувається на сайті Кабінету Міністрів України за посиланням https://prrosto.kmu.gov.ua/.

Слід зазначити, що дія Закону № 128 не поширюється на:

► «спрощенців» першої групи;

► фізичних осіб, які продають на ринку вживані речі, продукти власного підсобного господарства.

Самозайняті особи – «айтішники», юристи, консультанти, інші самозайнятих осіб, у тому числі і ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, можуть не використовувати РРО у разі:

● якщо їх клієнти розраховуються з ними виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом;

● якщо клієнт у касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок продавця.

 

 

 

 

Подробнее
Голосование
Поддерживаете ли Вы политику Президента Зеленского?
Да
Нет
Не знаю