Коливання політичних рейтингів – діагноз нестабільності суспільства

05.11.2014 17:54

Недалеке майбутнє провідних українських політиків залежатиме від того, чи зроблять вони висновки з минулих виборів.

Якщо і далі домінуватиме принцип "все, що мені не подобається - неправда",  наступні президентські і парламентські вибори мають дуже великий шанс стати також достроковими, пише Геннадій Люк у матеріалі "Вибори як лакмусовий папірець суспільства" на УП.

Факт надзвичайної ваги: за лічені місяці і навіть тижні показники довіри до більшості ключових політичних сил, включаючи президентську, змінювались іноді на десятки відсотків.

Це - не помилки соціологів і політтехнологів. Це діагноз стану суспільства.

Він свідчить про декілька важливих обставин.

1. Революція в Україні не закінчилась

Країна продовжує жити за законами революційного часу, які фундаментально відрізняються від законів мирного, стабільного часу.

У мирній стабільній країні такі скачки рейтингу за такий час неможливі. Тільки величезні невирішені проблеми, які щодня боляче б'ють по інтересах мільйонів людей, змушують гарячково шукати лідера, здатного швидко і ефективно ці проблеми вирішити.

Швидкість коливань рейтингів провідних політичних сил - це показник рівня нестабільності суспільства.

 Рейтинг політичного лідера або політичної сили, що не демонструють здатності швидко і ефективно перетворювати обіцянки на конкретний результат, не просто знижується, а карколомно обвалюється.

Чекати роками у народу вже немає можливості.

Натомість за лічені місяці фантастично зростають рейтинги інших харизматичних претендентів на владу.

Перспективи - безмежні. Але і скористатися ними зможуть тільки ті, хто здатен знаходити можливості забезпечувати необхідні результати, а не "поважні" причини провалів.

У революційні часи звичні для української еліти "старі перевірені методи" дають тільки дуже короткочасний ефект і у підсумку ведуть до неминучого провалу.

До "старих перевірених методів", зокрема, відносяться:

1. Імітація реформ. У тому числі прийняття законів з гарними назвами, але вихолощеним змістом. Або вибіркове застосування законів.

2. Фактичне ігнорування представниками вищих ешелонів влади законів і фундаментальних принципів. Наприклад, коли глава виконавчої влади - президент - особисто керує процесом створення парламентської коаліції.

3. Лояльність і особиста відданість як основа кадрової політики. Професіонали - рідкість, і лише для фасадної картинки.

4. Корупція. Зовнішні прояви - запекла боротьба за посади, які дають контроль над основними фінансовими потоками. І за посади силовиків, щоб можна було красти безкарно.

5. Широке застосування політичних інтриг і підкилимних домовленостей.

6. Показуха.

7. Кумівство.

Після першого Майдану Ющенко, що мав великий кредит довіри, на цих методах протримався лише один президентський термін. Янукович, котрий довів ці методи до абсолюту, не протримався і одного терміну. Зараз на цих граблях завзято танцює Порошенко..."Еліта", на жаль, так і не змогла зрозуміти, що саме "старі перевірені методи" і довели революцію до гострої фази.

Намагатися цими методами боротися з революцією - це боротися з вогнем за допомогою бензину.

2. Обрання президента не поставило крапку у пошуках національного лідера.

Порошенко не зміг скористатися казковою нагодою і завдяки рішучим ефективним діям перетворити травневий авансовий рейтинг у власний.

Замість вирішення проблем країни і суспільства, його основні зусилля були сконцентровані на посиленні влади. Він обрав згадані "старі перевірені методи".

І через півроку нові прокурори у шикарних маєтках не змогли довести до суду жодної резонансної корупційної справи режиму Януковича Навіть такої очевидної, як "вишки Бойка". Порошенко подарував нам "мир", умов якого дотримується виключно українська сторона. Порошенко не міг не знати про злив мажоритарних округів одіозним представникам старої влади. Олесь Довгий став народним депутатом не без його особистої допомоги.

Результат дуже показовий. Надавши партії ім'я Порошенка, керівники БПП фактично провели опитування про рівень довіри діючому президенту. Петро Олексійович отримав менше 22%. У травні в нього було більше 54%.

За п'ять місяців рейтинг не знизився. Він обвалився.

Але навіть після цього Порошенко з Луценком, замість того, щоб зробити серйозні висновки і внести суттєві корективи, продовжують діяти у старому стилі - "качати права" і звинувачувати інших.

Порошенко не захотів вчитися на помилках Ющенка та Януковича. Але дедалі стає очевидніше, що не вміє він вчитися і на власних. Президент своїми власними руками прискорює процес виходу на політичний олімп нових претендентів на роль національного лідера.

3. Голий популізм уже не дає довготривалого ефекту

Янукович до останнього не наважувався підвищувати тарифи на газ. Він боявся, що це обвалить рейтинг влади.

Уряд Яценюка тарифи вже підняв і попередив, що це не останній крок у даному напрямку.

 І це не завадило "Народному фронту" у вирішальний момент отримати найвищий партійний показник народної підтримки Це дуже важливий факт. Він свідчить, що навіть погіршення свого матеріального становища українці можуть простити політику, який демонструє хоча б окремі фрагменти ефективних дій. Ефектний, але малоефективний Порошенко фактично програв менш ефектному, але куди більш ефективному Яценюку.

Втім, зазначений факт не свідчить про великі перспективи "Народного фронту" - надто багато надто впливових людей, які сповідують "старі перевірені методи".

Показово, що навіть такий майстер героїчної пози, як Ляшко, не зміг довго утримати дуже високий рейтинг на одних лише пустих лозунгах.

Не потрапила у парламент і "Свобода", у практичному доробку якої, за великим рахунком, - лише повалені пам'ятники.

У революційні часи слова мають силу тільки тоді, коли вони швидко перетворюються на реальні ефективні дії, націлені на вирішення ключових проблем.

 Замість висновку

Революція закінчиться не тоді, коли влада оголосить про проведені економічні реформи. А тоді, коли бізнес виведе гроші з тіні і спрямує їх на інвестиції і створення нових робочих місць.

Революція закінчиться не тоді, коли влада оголосить про проведену реформу системи правосуддя. А тоді, коли в справедливості і неупередженості судів переконаються усі українці.

Революцію, як і економіку, неможливо обманути.

Вирішальне значення має не те, що говорить з трибуни Луценко, а те, що роблять за його спиною власники політичного бренду.

Ігнорувати закони революції без сумних наслідків не можуть ні керівники держави, ні найбагатші і найкрутіші олігархи.

Революцію неможливо закінчити, принципово не вирішивши проблем, які спричинили її початок.

Велика кількість "маленьких" фактів свідчить, що і нова українська влада не зробила принципових висновків з гіркого досвіду попередників.

Вона продовжує гратися з вогнем біля бочки з порохом... Або гасити пожежу бензином.

Джерело: "Українська правда"

Как это повлияет на рейтинг:
Политическая партия "Блок Петра Порошенко"
Подробнее
Комментарии
Последние записи в блогах

23 квітня, у Дніпрі, за  адресою: актова зала, КП «Південна Укргеологія», вул. Чернишевського, 11, пройде інформаційний день проекту «Малі міста – великі враження». Це буде своєрідне навчання, де фахівці розкажуть зацікавленим, як підготувати та правильно оформити свою ініціативу для участі у конкурсі. Зареєструватися на інформаційний день можна за посиланням:

https://docs.google.com/forms/d/1FEKwDJEzSABrkCYhN6P77v2TBJB028_1y-P74YlHX3U/viewform?edit_requested=true

Подробнее

Станом на перше квітня 2019 року на території області діє 13531 ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, з яких: 7273 ліцензії на алкоголь та 6258 - на тютюн, отриманих 5819 суб’єктами господарювання. Про це повідомив начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Денис Дегтярьов.

У першому кварталі поточного року місцева казна Дніпропетровської області поповнилася на 21 млн. 178,7 тис. грн.. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, з яких 15 млн. 128,7 тис. грн. - від ліцензування роздрібної торгівлі.

В той же час, впродовж січня – березня 2019 року призупинено дію  657 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу, анульовано 593 ліцензії, з яких 18 - за порушення законодавства у частині продажу неповнолітнім особам алкогольних напоїв (7 ліцензій) та тютюнових виробів (11 ліцензій).

 

Подробнее

«Сьогодні головним принципом контрольно - перевірочної роботи фіскальних органів є вибірковість контролю на основі оцінки та опрацювання ризиків в діяльності платника, що цілком відповідає міжнародній практиці та дає змогу значно зменшити тиск на сумлінних платників, а також зосередити увагу фіскальних органів на ризикових платниках», - зазначив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Дмитро Мельник.

Так, протягом І кварталу 2019 року підрозділами аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 444 документальні перевірки юридичних осіб, за результатами яких до бюджету надійшло 97,2 млн грн грошових зобов’язань, Це на 88 млн грн більше ніж у січні - березні минулого року.

Також, при зниженні у І кварталі поточного року кількості проведених фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які використовують РРО, у порівнянні з відповідним періодом минулого року (101 проти 112), до бюджету надійшло фінансових санкцій в 1,8 разів більше (236 тис.грн проти 128 тис.грн).

 

Подробнее

За оперативними даними у поточному році фізичним особам – власникам об'єктів нерухомості сформовано близько 377 тис. податкових повідомлень-рішень з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що на 23 тис. більше аналогічного періоду минулого року.

До сплати визначено податку на загальну суму понад 397 млн грн, що більше аналогічного періоду минулого року на 134 млн грн.

Про це повідомив начальник відділу адміністрування податку на нерухоме майно фізичних осіб, відмінне від земельної ділянки, Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Володимир Гуцуляк.

За його словами, найбільші суми нарахувань податку обліковуються по ГУ ДФС у Дніпропетровській – 56 млн грн, Київській – 52 млн грн, Львівській – 28 млн грн, Донецькій – 25 млн грн областях та м. Києві – 32 млн гривень.

Станом на 10 квітня  поточного року громадянами вже сплачено до місцевих бюджетів 107 млн грн. податку на нерухомість, що більше аналогічного періоду минулого року на 45 млн гривень.

«Нагадаю, що фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з моменту вручення податкового повідомлення-рішення», – зазначив Володимир Гуцуляк.

Посадовець також нагадав, що цього року податок на нерухомість платники сплачують за 2018 рік за ставками, які були законодавчо визначені у цей період.

Так, податок нараховується на загальну площу об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток. Ставки податку встановлювалися рішеннями місцевих рад.

При цьому пільгові розміри майна, на які не застосовується ставка податку, складають:

для квартири/квартир незалежно від їх кількості - 60 кв. метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - 120 кв. метрів;

для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - 180 кв. метрів.

 

Подробнее
Голосование
Кто победит на выборах президента Украины?
Петр Порошенко
Владимир Зеленский