Коливання політичних рейтингів – діагноз нестабільності суспільства

05.11.2014 17:54

Недалеке майбутнє провідних українських політиків залежатиме від того, чи зроблять вони висновки з минулих виборів.

Якщо і далі домінуватиме принцип "все, що мені не подобається - неправда",  наступні президентські і парламентські вибори мають дуже великий шанс стати також достроковими, пише Геннадій Люк у матеріалі "Вибори як лакмусовий папірець суспільства" на УП.

Факт надзвичайної ваги: за лічені місяці і навіть тижні показники довіри до більшості ключових політичних сил, включаючи президентську, змінювались іноді на десятки відсотків.

Це - не помилки соціологів і політтехнологів. Це діагноз стану суспільства.

Він свідчить про декілька важливих обставин.

1. Революція в Україні не закінчилась

Країна продовжує жити за законами революційного часу, які фундаментально відрізняються від законів мирного, стабільного часу.

У мирній стабільній країні такі скачки рейтингу за такий час неможливі. Тільки величезні невирішені проблеми, які щодня боляче б'ють по інтересах мільйонів людей, змушують гарячково шукати лідера, здатного швидко і ефективно ці проблеми вирішити.

Швидкість коливань рейтингів провідних політичних сил - це показник рівня нестабільності суспільства.

 Рейтинг політичного лідера або політичної сили, що не демонструють здатності швидко і ефективно перетворювати обіцянки на конкретний результат, не просто знижується, а карколомно обвалюється.

Чекати роками у народу вже немає можливості.

Натомість за лічені місяці фантастично зростають рейтинги інших харизматичних претендентів на владу.

Перспективи - безмежні. Але і скористатися ними зможуть тільки ті, хто здатен знаходити можливості забезпечувати необхідні результати, а не "поважні" причини провалів.

У революційні часи звичні для української еліти "старі перевірені методи" дають тільки дуже короткочасний ефект і у підсумку ведуть до неминучого провалу.

До "старих перевірених методів", зокрема, відносяться:

1. Імітація реформ. У тому числі прийняття законів з гарними назвами, але вихолощеним змістом. Або вибіркове застосування законів.

2. Фактичне ігнорування представниками вищих ешелонів влади законів і фундаментальних принципів. Наприклад, коли глава виконавчої влади - президент - особисто керує процесом створення парламентської коаліції.

3. Лояльність і особиста відданість як основа кадрової політики. Професіонали - рідкість, і лише для фасадної картинки.

4. Корупція. Зовнішні прояви - запекла боротьба за посади, які дають контроль над основними фінансовими потоками. І за посади силовиків, щоб можна було красти безкарно.

5. Широке застосування політичних інтриг і підкилимних домовленостей.

6. Показуха.

7. Кумівство.

Після першого Майдану Ющенко, що мав великий кредит довіри, на цих методах протримався лише один президентський термін. Янукович, котрий довів ці методи до абсолюту, не протримався і одного терміну. Зараз на цих граблях завзято танцює Порошенко..."Еліта", на жаль, так і не змогла зрозуміти, що саме "старі перевірені методи" і довели революцію до гострої фази.

Намагатися цими методами боротися з революцією - це боротися з вогнем за допомогою бензину.

2. Обрання президента не поставило крапку у пошуках національного лідера.

Порошенко не зміг скористатися казковою нагодою і завдяки рішучим ефективним діям перетворити травневий авансовий рейтинг у власний.

Замість вирішення проблем країни і суспільства, його основні зусилля були сконцентровані на посиленні влади. Він обрав згадані "старі перевірені методи".

І через півроку нові прокурори у шикарних маєтках не змогли довести до суду жодної резонансної корупційної справи режиму Януковича Навіть такої очевидної, як "вишки Бойка". Порошенко подарував нам "мир", умов якого дотримується виключно українська сторона. Порошенко не міг не знати про злив мажоритарних округів одіозним представникам старої влади. Олесь Довгий став народним депутатом не без його особистої допомоги.

Результат дуже показовий. Надавши партії ім'я Порошенка, керівники БПП фактично провели опитування про рівень довіри діючому президенту. Петро Олексійович отримав менше 22%. У травні в нього було більше 54%.

За п'ять місяців рейтинг не знизився. Він обвалився.

Але навіть після цього Порошенко з Луценком, замість того, щоб зробити серйозні висновки і внести суттєві корективи, продовжують діяти у старому стилі - "качати права" і звинувачувати інших.

Порошенко не захотів вчитися на помилках Ющенка та Януковича. Але дедалі стає очевидніше, що не вміє він вчитися і на власних. Президент своїми власними руками прискорює процес виходу на політичний олімп нових претендентів на роль національного лідера.

3. Голий популізм уже не дає довготривалого ефекту

Янукович до останнього не наважувався підвищувати тарифи на газ. Він боявся, що це обвалить рейтинг влади.

Уряд Яценюка тарифи вже підняв і попередив, що це не останній крок у даному напрямку.

 І це не завадило "Народному фронту" у вирішальний момент отримати найвищий партійний показник народної підтримки Це дуже важливий факт. Він свідчить, що навіть погіршення свого матеріального становища українці можуть простити політику, який демонструє хоча б окремі фрагменти ефективних дій. Ефектний, але малоефективний Порошенко фактично програв менш ефектному, але куди більш ефективному Яценюку.

Втім, зазначений факт не свідчить про великі перспективи "Народного фронту" - надто багато надто впливових людей, які сповідують "старі перевірені методи".

Показово, що навіть такий майстер героїчної пози, як Ляшко, не зміг довго утримати дуже високий рейтинг на одних лише пустих лозунгах.

Не потрапила у парламент і "Свобода", у практичному доробку якої, за великим рахунком, - лише повалені пам'ятники.

У революційні часи слова мають силу тільки тоді, коли вони швидко перетворюються на реальні ефективні дії, націлені на вирішення ключових проблем.

 Замість висновку

Революція закінчиться не тоді, коли влада оголосить про проведені економічні реформи. А тоді, коли бізнес виведе гроші з тіні і спрямує їх на інвестиції і створення нових робочих місць.

Революція закінчиться не тоді, коли влада оголосить про проведену реформу системи правосуддя. А тоді, коли в справедливості і неупередженості судів переконаються усі українці.

Революцію, як і економіку, неможливо обманути.

Вирішальне значення має не те, що говорить з трибуни Луценко, а те, що роблять за його спиною власники політичного бренду.

Ігнорувати закони революції без сумних наслідків не можуть ні керівники держави, ні найбагатші і найкрутіші олігархи.

Революцію неможливо закінчити, принципово не вирішивши проблем, які спричинили її початок.

Велика кількість "маленьких" фактів свідчить, що і нова українська влада не зробила принципових висновків з гіркого досвіду попередників.

Вона продовжує гратися з вогнем біля бочки з порохом... Або гасити пожежу бензином.

Джерело: "Українська правда"

Как это повлияет на рейтинг:
Комментарии
Последние записи в блогах

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 18 березня поточного року набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»   (далі – Закон № 533).

Законом № 533 внесено зміни до низки законодавчих актів, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим п. 521, відповідно до якого за порушення податкового законодавства, вчинені з 01 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються.

Водночас, продовжують діяти фінансові санкції, зокрема, за порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ.

Отже, платники ПДВ зобов’язані сплатити задекларовані ними у податковій декларації суми ПДВ своєчасно і у повному обсязі.

Нагадуємо, що останній день сплати ПДВ за лютий поточного року – 30.03.2020.

 

Подробнее

Станом на 23 березня громадянами подано понад 134 тисячі декларацій про майновий стан і доходи, з них 62 тисячі декларацій подано у березні. 

За даними декларацій громадянами задекларовано доходи у сумі 20,4 млрд грн, це на 42 відсотки більше ніж за аналогічний період минулого року. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати цьогоріч становить 443 млн грн, приріст порівняно з минулим роком – 69 млн грн (станом на 23.03.2019 – 374,0 млн грн), або 18 відсотків. Сума військового збору становить майже 73 млн грн, що на 15 млн грн, або на 26 відсотків, більше ніж за аналогічний період минулого року.

За рівнем задекларованих доходів найбільше декларували кияни (6,1 млрд грн), а також жителі Дніпропетровської (2,2 млрд грн), Харківської, Львівської та Одеської (понад 1 млрд грн) областей. При цьому найвищі темпи приросту задекларованих доходів порівняно з аналогічним періодом минулого року на Донеччині (195 %) та Вінниччині (174 %). 

Щодо рівня визначення податкових зобов’язань, то першість належить столиці – до сплати задекларовано 138,3 млн грн податкових зобов’язань, Одеська область отримає  майже 33 млн грн, Запорізька – 30 млн гривень.

Звертаємо увагу, що ДПС розроблено відеоурок, присвячений заповненню декларації про майновий стан і доходи громадян. Переглянувши його, користувачі можуть дізнатися, як крок за кроком заповнити декларацію. Переглянути відеоурок можна тут.

Нагадуємо: до Податкового кодексу України внесені зміни, якими передбачено, що громадяни та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 01 липня 2020 року. Останній день подання декларації – 30.06.2020. Податкові зобов’язання, визначені такими фізичними особами у деклараціях, мають бути сплачені до 01 жовтня 2020 року.

 

Подробнее

Від моменту свого створення у грудні 2019 року Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної податкової служби України розпочав системну боротьбу з нелегальним виробництвом та обігом лікеро-горілчаної продукції (ЛГП).

Був застосований комплексний підхід, який включав не тільки перевірки роздрібних мереж, але й контроль за встановленням заглушок  на непрацюючих лініях виробництва, контроль за показами лічильників та інші заходи, які у сукупності з поглибленим аналізом податкової звітності дозволили значно збільшити надходження до бюджету акцизного податку від ЛГП.

У результаті в березні (станом на 30.03.2020) надходження до загального фонду державного бюджету з акцизного податку з лікеро-горілчаної продукції становили – 541,4 млн грн, що на 19,2 % (+87,3 млн грн) більше надходжень березня 2019 року. При цьому індикативні показники за березень вже перевиконано на 18,3 % (+83,8 млн гривень).

Станом на 30.03.2020 індикативні показники з акцизного податку з ЛГП за І квартал вже виконано на 100,9 % (+11,1 млн грн). 

"Посилення контролю за виробництвом лікеро-горілчаної продукції плюс системна боротьба з контрафактним алкоголем у роздрібній мережі, яку ми вели протягом останніх трьох місяців, дали результат. Заходи, проведені податковою разом з правоохоронними органами та місцевою владою, призвели до стрімкого збільшення бюджетних надходжень від акцизного податку. До того ж детінізація ринку горілчаних виробів важлива не тільки з точки зору наповнення бюджету. Адже виробництво та торгівля контрафактом – це ще й пряма небезпека для здоров’я споживачів", – заявив Голова Державної податкової служби Сергій Верланов.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень       п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), суму коштів або вартість майна, переданих платником ПДФО у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

Норми встановлені п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Згідно із п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року           № 435-IV із змінами (далі – ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.

Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.

До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, для отримання фізичною особою права на податкову знижку у разі надання нею пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платнику ПДФО контролюючому органу, є копія договору про пожертву.

 

 

 

Подробнее
Голосование
Поддерживаете ли Вы политику Президента Зеленского?
Да
Нет
Не знаю