Як «кишенькові» ГО приватизують громадську думку?

13.05.2015 08:25

За якими критеріями розпізнавати «кишенькові» громадські організації, які «приватизовують» громадську думку? Відповідь на це запитання давали учасники чергового он-лайн Інтернет-відеомосту між Дніпропетровськом та Львовом, який відбувся 12 травня 2015 року, пише видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ» з посиланням на прес-службу ДОО НСЖУ.

За словами Василя Сухова, заступника голови Громадської ради при виконкомі Дніпропетровської міської ради, голови ГО «Форум порятунку Дніпропетровська», голови правління ГО «Дніпропетровська правозахисна група», координатора Дніпропетровського Євромайдану, є певні ознаки «кишеньковості»: «Якщо, приміром, організації зареєстровані за однією домашньою адресою, або засновником кількох організацій є одна людина чи члени однієї родини, або особи, які були пов’язані бізнесом чи будь-якою спільною діяльністю. Ще одна ознака – це, як кажуть, «кредитна історія», тобто інформація, яка свідчить про діяльність громадської організації. Якщо організація не працює, нічого не робить, її немає в громадському просторі, про неї нічого не повідомляють засоби масової інформації – це говорить про «кишеньковість» цієї організації». Такі організації, на думку громадського активіста, створюються для того, щоб потім піти у владу чи структуру при владі, або в інший спосіб якось долучитися до влади, дістатися до «кормушки», тобто до державного чи місцевого бюджету.

Читайте також: На Дніпропетровщині планують створити 51 самодостатню громаду

Олексій Літвінов, член Громадської ради при виконкомі Дніпропетровської міської ради, виконавчий директор громадської організації «Інститут громадської експертизи», вважає, що не можна голослівно звинувачувати організації в тому, що вони «кишенькові» чи «фейкові»: «Якщо ми звинувачуємо організацію в тому, що вона є «кишеньковою», то ми маємо надавати докази цього. А це треба відслідковувати, що організація робила, якою була її позиція щодо резонансних справ, звідки вона отримує фінансування, де вона знаходиться, яка її юридична адреса, яка її фактична адреса, ким є її засновники».

Водночас, за словами Олексія Літвінова, є багато громадських організацій, засновниками яких є депутати різних рівнів, директори комунальних підприємств. Ці громадські організації можуть не вести жодної діяльності, але коли виникає певна політична ситуація, то вони раптом виринають і заявляють, що вони представляють громадськість. 

 На думку Рустама Курбанова, голови Громадської ради при ГУ МВСУ у Львівській області, «кишенькові» громадські організації характеризуються певним набором рис: «Це постійний перехід невеликої групи людей з однієї організації в іншу. Різні назви, але одні й ті самі організації та юридичні особи. Що стосується «кредитної історії», то дуже важливо бачити, хто фінансує громадську організацію. Я не бачу нічого поганого в  тому, що громадські організації подаються на якісь гранти або існують на членські внески. Але я був дуже здивований, коли дізнався, що один із членів громадської ради при МВС, будучи представником однієї приватної охоронної структури, чітко заявив: «Я одержую кошти від резидентів російського бізнесу тут, тому що ми здійснюємо охоронну діяльність їхніх об’єктів».

Читайте також: У Дніпропетровську призначили громадські слухання щодо реорганізації ЖКГ

Як зазначила головний спеціаліст реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції Діана Щогла, органи юстиції стежать за дотриманням законності, здійснюють перевірку на наявність документів, передбачених чинним законодавством, правильність і мету діяльності громадських об’єднань. «Сам факт реєстрації свідчить про те, що мета діяльності організації не суперечить Конституції України та чинному законодавству. Оскільки на день реєстрації документи відповідають чинному законодавству, говорити про законність чи незаконність діяльності громадської організації ми не можемо. Але згідно з рішенням суду було припинено діяльність близько 12 громадських організацій за останній рік», - повідомила Діана Щогла.

Її колега зі Львова, начальник відділу легалізації та реєстрації громадських формувань реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції  Галина Сапіга зазначила, що у Львові є тільки один такий випадок.

На сьогодні у Дніпропетровську зареєстровано близько 2 300 громадських організацій, з них за останній рік – 216 новостворених. У Львові – 3 096, з них 341 з’явилася за останній рік.

Ярослав Жукровський,в.о. начальника головного управління юстиції у Львівській області, зауважив, що право будь-якого громадянина на участь в діяльності громадських об’єднань – це конституційне право. Жоден законодавчий акт не регламентує, скільки та чи інша особа може заснувати громадських організацій. «Звичайно, коли одна особа чи група осіб засновує 10-20 громадських організацій, мова вже йде про зловживання своїм конституційним правом. З іншого боку, два роки тому був прийнятий закон про громадські об’єднання, який суттєво спростив процедуру реєстрації громадських об’єднань. Це призвело до того, що ми отримали більшу кількість ГО. Чи покращилась при цьому якість?», - запитує чиновник.

Також він наголосив, що певні потужні громадські організації, які досить активно діють, зовсім не мають наміру легалізовуватися: «До прикладу, є такий громадський рух - «Стоп цензурі». Він ніде не зареєстрований. Але якщо ми хочемо брати участь у діалозі з владою, нам потрібно якимось чином легалізуватися».

 Щодо контролю за статутною діяльністю громадських об’єднань, Ярослав Жукровський сказав, що законом передбачені такі можливості для управлінь юстиції: «Та чи повинні вони вишуковувати ці громадські об’єднання, перевіряти їхні адреси і їх ліквідовувати? Я думаю, що це питання не на часі. Втім, гадаю, саме громадянське суспільство повинне самоорганізовуватись і виявляти «фейкові» структури, показувати громадськості, хто є хто».

Василь Сухов додав: «Якщо просто чекати, коли громадянське суспільство дозріє до тієї вершини, коли взагалі не буде корупції в державі, то цього можна і не дочекатись. Чим більше буде громадських організацій, які роблять корисну справу, які відсторонені від корупційних схем, які «б’ють у дзвін» і не дають спокійно жити владі, тим швидше в суспільстві відбудуться зміни на краще».

Громадські організації часто створюють політики для того, щоби потім під цим брендом створити політичну партію. Або ж з меркантильною метою – щоби відчужити майно. Про це заявив в.о. начальника головного управління юстиції у Львівській області Ярослав Жукровський. З чим не зовсім погодився громадський діяч, голова Громадської ради при Львівській облдержадміністрації Степан Середа: «Завжди так є – громадськість активізується, коли є якісь проблеми чи в державі – негаразди. Тому нічого дивного, що за останній рік кількість громадських організацій виросла. Ми знаємо, скільки є громадських волонтерських організацій. Хоча, знаємо, що багато людей готуються балотуватися в ту чи іншу раду. Тому і створюються громадські організації на вимогу часу. Час проходить, вони відмирають, через якийсь час вони знову можуть оживитися. Я впевнений, що у Верховній Раді не знайдеться жодного народного депутата, який не має своєї громадської організації. Він її створив, він її фінансує і використовує для певних речей».  

Серед тем, на яких сьогодні найбільше спекулюють «кишенькові» громадські організації, учасники відеомосту назвали захист прав людини, боротьбу з корупцією, люстраційні процеси, а також контроль за використанням бюджетних коштів, за роботою комунальних підприємств та призначення після люстрації нових керівників в органах влади.

Как это повлияет на рейтинг:
Комментарии
карманный общественник
05.06.2015
Этот Вася..., он хоть сам понял, что сказал???
Тарас
13.05.2015
Сухов Вася, самый первый "кишеньковый", и ему все равно , хто ж таки власник тієї кишені. (((
Последние записи в блогах

Асоціація міст України в рамках проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС) розпочинає прийом заявок від міських рад-членів АМУ на фінансування короткострокових гендерних ініціатив, що сприятимуть участі жінок у місцевому економічному розвитку.

Подробнее

В ході перевірки одного з суб’єктів господарювання працівниками ГУ ДФС встановлені взаємовідносини з контрагентами, по яких внесена інформація до бази даних суб’єктів фіктивного підприємництва та наявні пояснення та протоколи допиту директорів щодо непричетності до ведення фінансово – господарської діяльності.

Аналізом баз даних ДФС України та відповідно наданих до перевірки документів встановлено, що ТОВ «С» реалізовано на ТОВ «М» кондиціонер та супутні послуги.

Проте, ланцюг та фізична можливість надання послуг у ТОВ «С» відсутні.

В Єдиному реєстрі досудових розслідувань по ТОВ «С» наявна інформація щодо порушення кримінального провадження за ознаками кримінальних порушень, передбачених ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України, відповідно якого досудовим розслідуванням встановлено здійснення ТОВ «С» безтоварних операцій, які спрямовані на надання послуг з формування штучного податкового кредиту.

До перевірки надано тільки договори та видаткові накладні/акти виконаних робіт. Для підтвердження факту здійснення господарської діяльності по придбанню ТМЦ не надано сертифікатів якості, інформації щодо приймання-передачі зазначеного товару матеріально - відповідальними особами, документально не підтверджено складський облік, не надано товарно-транспортні накладні.

  Крім того проведеною перевіркою встановлено, що ТОВ «М» здійснювало відшкодування вартості палива працівникам, які в той час перебували у відпустці або були звільнені, встановлені факти несвоєчасної реєстрації податкових накладних.

За результатами перевірки донараховано підприємству 942,4 тис. грн податкових зобов’язань разом із штрафними санкціями, які сплачені підприємством до бюджету у повному обсязі.

 

Подробнее

За січень - квітень 2019 року органами ДФС у Дніпропетровській області забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) у сумі 36 млрд 493,4 млн грн, що перевищує надходження січня - квітня минулого року майже на 8 млрд 265,2 млн грн, або на 29,3 %. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету протягом поточного року спрямовано 27 млрд 055,7 млн грн (у тому числі по Дніпропетровській митниці ДФС – 7 млрд 329,1 млн грн), що на 6 млрд 120,1 млн грн (або на 29,2%) більше надходжень відповідного періоду 2018 року.

До місцевих бюджетів області від платників регіону надійшло 9 млрд 437,7 млн гривень. Це на 2 млрд 145,1 млн грн (або на 29,4%) більше фактичних надходжень чотирьох місяців 2018 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні - квітні 2019 року в області зібрано 5 млрд 24,7 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 887,0 млн грн (або на 21,4%).

 

 

Подробнее

«За результатами цьогорічної деклараційної кампанії громадянами та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність Дніпропетровщини подано 39328 декларацій про майновий стан та доходи, що на 9 декларацій більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 4 млрд 049,0 млн грн, що на 1 млрд 500,8 млн грн більше, ніж у минулому році. До сплати нараховано 99,9 млн грн податку на доходи фізичних осіб,  що на 10,6 млн грн більше, ніж у минулому році та 13,1 млн грн військового збору, на 1,5 млн грн більше, ніж у 2018 році», - повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Серед декларантів є й мільйонери. Доходи у розмірі понад 1 мільйон гривень задекларували 273 громадянина з загальною сумою задекларованих  доходів 2 млрд 600,0 млн гривень. Суми задекларованих ними зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору складають 34,6 млн грн та 3,85 млн грн відповідно.

Також нагадуємо платникам податків, що суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій річній декларації, необхідно сплатити до 1 серпня 2019 року.

Попри завершення деклараційної кампанії, ще до кінця року громадяни можуть скористатися правом на отримання податкової знижки за наслідками 2018 року. На сьогодні вже 4907 мешканців Дніпропетровщини скористалися такою можливістю. Задекларована ними сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню на розрахункові рахунки платників, склаладає 10,7 млн гривень.

Подробнее
Голосование
Сможет ли Владимир Зеленский быть самостоятельным президентом?
Нет, не сможет
Да, сможет