Аналіз агітаційних білбордів

23.09.2014 17:14

Десь далеко на Донбасі триває війна, в Кремлі розглядаються військові плани інтервенції в Україну, російські бомбардувальники регулярно вторгаються в повітряні простори країн учасниць НАТО, а у нас триває виборча кампанія до Верховної Ради, пише «Вголос».

Особливістю передвиборчої кампанії 2014 року є акцентування не стільки на прямій рекламі, як на благодійній допомозі партій і кандидатів учасникам АТО, купівлі бронежилетів, демонстративним поїздкам на Донбас і фотографуванню з українськими військовими. Фішкою виборчої кампанії стало також залучення командирів розкручених в мас-медіа добровольчих батальйонів, сотників Майдану й представників громадянського суспільства – демократичних журналістів та відомих громадських активістів, які асоціюються з боротьбою з корупцією. Однак не втратила актуальності і звична політична реклама розміщена на білбордах, чи то пак «білмордах», як їх влучно називають  в народі.

Реклама на цих величезних рекламних щитах є досить дорогою, залежить від місця розташування і становить в середньому по Україні 4 - 5 тисяч гривень за місяць, і значно дорожча в Києві. Кожен кандидат в кожному великому місті має таких «рекламок» десятки і сотні, а дехто - і по півтисячі в столиці. На рекламу на білбордах, лише протягом одного міського маршруту трамвая чи тролейбуса, кожен серйозний кандидат витрачає приблизно від 50 тисяч гривень, що легко може підрахувати кожен українець, їдучи, наприклад, до центру чи вокзалу.

Не переходячи на особистісні аспекти аналізу українських політиків, спробуємо коротко охарактеризувати  агітаційні меседжі кандидатів у народні обранці на сумнозвісних білбордах, акцентувавши увагу не на їх програмах чи ідеологічних орієнтаціях, а лише на рівні електорального ефекту, який «випромінюють» ці самі дорогі білборди.

Так, на білбордах новоствореної партії «Народний фронт», яку очолюють Арсеній Яценюк та Олександр Турчинов на фоні жовто-синього полотнища та хреста, подібного на символіку СБУ, фігурує промовистий напис: «Сильна команда для складних часів». Очевидно, ці два політики цим меседжем, прагнуть презентувати себе українцям як «сильних лідерів», що неабияк дивує громадян. Адже це пишуть політики, які без жодного пострілу здали Крим, з мільйоном симпатиків України та 250 тисячами кримських татар на півострові.

У 2010 році Арсеній Яценюк завішав всю країну білбордами з камуфляжним фоном, назвавши свою партію «Фронтом змін». І цей бюрократичний япі немовби наврочив – він отримав історичний шанс побачити справжній фронт в часи кардинальних змін. То ж, очевидно, що гасло партії «Народний Фронт» не відповідає рисам характеру її лідерів, а для багатьох українців, які живуть в Криму, Донбасі чи постраждали внаслідок відсутності захисту з боку держави, це гасло взагалі звучить як знущання.

Більш позитивною для українського виборця є політична реклама на білбордах Радикальної партії Олега Ляшка, на якій зображено Путіна з накладеними на його обличчя червоними вилами з написом «Путін – ху#ло – переможе добро!». Ляшко використав найпримітивніші технології впливу на масову свідомість, спекулюючи на популістичних лозунгах, близьких, зрозумілих і симпатичних рядовому виборцю, якому цим меседжем дають зрозуміти: Ляшко мислить так само, як і більшість простого народу. Це гасло, окрім констатації всім відомого факту, не дає відповіді на запитання – яку програму реформ проводитиме Радикальна партія Ляшка в парламенті і яку політику проводитиме перебуваючи при владі, окрім епатажних скандалів та образ опонентів. Проте, задум криється в тому, щоб продемонструвати виборцеві, що Ляшко мислить правильно і не боїться прямо та чесно казати правду, на відміну від політкоректних дипломатів.

Така народна прямота Ляшка на сотнях білбордів розміщених по всіх великих містах може наштовхнути деяких виборців на запитання: звідки у Ляшка стільки грошей на такі дорогі білборди, яких Радикальна партія вивісила досить багато (на фоні інших політичних сил) і почала розвішувати свою політичну рекламу значно раніше. А мислячих виборців, ціна та кількість рекламних щитів Ляшка, які йдуть в розріз з його іміджем «простого», «народного Робін Гуда»,  може навести на запитання: і хто ж тут насправді «ху#ло»? Відповідь на яке може бути не на користь Ляшка.

Білборди «Батьківщини», лідером якої є Юлія Тимошенко, на традиційному біло-червоному фоні оптимістично стверджують: Україна переможе! Такий інформаційний меседж налаштовує виборця на позитив й у складні, кризові і тривожні часи, вселяє надію на краще. Ніхто не посперечається з цими словами, і це підтверджує, що Тимошенко все говорить правильно.

Очевидно, Юлія Володимирівна, зазнавши нищівної поразки на президентських виборах в травні 2014 року, не втратила лідерських амбіцій і вирішила почекати свого часу. Поки її конкуренти (Порошенко, Яценюк та Турчинов) втрачатимуть рейтинг через невдачі в економічній, соціальній оборонній та дипломатичній сфері, вона буде критикувати політику уряду, відновлюючи втрачену популярність, адже українські виборці, як свідчать політична історія, мають коротку пам'ять і голосують серцем, а не розумом.

Партія Анатолія Гриценка «Громадянська позиція» декларує, що збирається «Захищати країну й допомагати армії», а також хоче«Усунути олігархів від влади», що загалом знаходить відгук серед електорату. Непричетність Гриценка до управління обороною та економікою і відповідно, відсутність провалів у роботі створюють йому ореол борця з олігархами та такого собі «народного міністра оборони». Гриценко у чомусь намагається наслідувати популізм Ляшка, висловлюючи те, що давно хочуть чути від політиків українські патріоти, однак статус військового дозволяє йому лише дипломатичну, вербальну рішучість з претензією на резонанс та радикальність.

Всеукраїнське об’єднання «Свобода» в рамках виборчої кампанії використовує ті самі білборди, що були вивішені перед 24 серпня:  «Україна – це твоя Свобода. З Днем Незалежності!». Ймовірно, націоналісти вирішили зробити ставку своєї медійної кампанії не стільки на білборди, які мають устійливо негативний імідж в свідомості українського виборця, скільки на акцентуванні участі свободівців в АТО та збору пожертв для українських військових на Донбасі. Зрештою, слушність гасла «Україна – це твоя Свобода», може сьогодні підтвердити кожен українець чи кримський татарин, які проживають на окупованих територіях і вже відчувають на собі тиск російської диктатури. Україна дійсно була територією свободи для багатьох її мешканців, однак усвідомили вони це, вже лише в «русском мире».

То ж, попри кризовий стан економіки, війну на Сході, загрозу російського вторгнення, політики змагаються між собою за довіру та голоси виборців, які за парламентсько-демократичною моделлю, конвертуються у мільйоні грошові доходи. Українців у цій ситуації повинно тішити те, що оскільки політики витрачають десятки і сотні мільйонів доларів на здобуття їхньої електоральної прихильності, значить народ у цій країні все таки щось вирішує. Наприклад, в  Росії політики не тратяться на дорогу передвиборчу рекламу, адже результати виборів та їх проходження в парламент вирішують не виборці. Тому численні та дорогі політичні білборди, які закликають народ вибрати того чи іншого кандидата, можна вважати свідченням української демократії. Проте, якщо переможуть партії, які зараз лідирують у виборчій гонці, ці білборди можуть стати її останніми пам’ятниками.

Как это повлияет на рейтинг:
Партия ВО "Свобода"
Подробнее
Радикальная партия Олега Ляшко
Подробнее
Партия "Гражданская позиция" Анатолия Гриценко
Подробнее
Политическая партия "Блок Петра Порошенко"
Подробнее
Политическая партия "Народный фронт"
Подробнее
Комментарии
Последние записи в блогах

Олег Ляшко дотримав слово, яке дав працівникам «Облавтодору» на Дніпропетровщині, що виб’є з уряду їхні борги по зарплаті. Про те, що дорожники вже 4 місяці не отримують чесно зароблені гроші, вони розповіли політику напередодні під час його візиту в область. Народний депутат вже наступного дня у парламенті поставив це питання руба перед прем’єр-міністром.

Подробнее

За результатами 2018 року платники подали майже 304 тис. декларацій з податку на прибуток. До сплати задекларовано 97,55 млрд грн. Це на 17%, або на 14,2 млрд грн більше, ніж у 2017 році. Тоді цей показник складав 83,3 млрд гривень.

Зокрема, за IV квартал минулого року було нараховано 30,0 млрд грн податку на прибуток (без НАК «Нафтогаз України»). Це на 18%, або на 4,6 млрд грн. перевищило суму нарахувань IV кварталу 2017 року.

Найбільші суми нарахувань за останній квартал 2018 року задекларовано платниками Офісу великих платників та м. Києва. Так, платниками, які обслуговуються в Офісі великих платників, задекларовано до сплати 63,7% від загальної суми податку на прибуток, що складає майже 20,8 млрд грн, у ГУ у м.Києві – 15,2%, або майже 5 млрд грн.

Загальна сума отриманих суб’єктами господарювання доходів за 2018 рік склала майже 9,5 трлн грн. Це на 1,3 трлн грн більше, ніж в 2017 році. При цьому по Україні спостерігається адекватний темп росту податку при рості доходів. Так, при темпі росту доходів 116,2% темпи росту податку складають 117%.

 

Подробнее

Протягом січня – лютого 2019 року слідчими ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідувалось 218 кримінальних проваджень, з яких 65 – прийнято до провадження у поточному році.

Із загальної кількості кримінальних проваджень, які розслідувались працівниками слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС області, закінчено 33, із яких до суду скеровано 19 кримінальних проваджень, в тому числі: 13 – з обвинувальним актом, а 6 – для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Крім того, за 2 місяці поточного року за підслідністю направлено 11 кримінальних проваджень, 18 – приєднано до інших проваджень.

Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж двох місяців 2019 року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 39 млн 117 тис. гривень.

Подробнее

«З січня по лютий 2019 року органами ДФС на Дніпропетровщині забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (із врахуванням Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС та Дніпропетровської митниці ДФС) у сумі 17 млрд 237,2 млн грн, що перевищує надходження аналогічного періоду минулого року на 3 млрд 250,6 млн грн, або на 23,2%», - повідомила очільник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Оксана Томчук.

Так, до державного бюджету протягом двох місяців поточного року спрямовано 12 млрд 565 млн грн (в тому числі по Дніпропетровській митниці ДФС – 3 млрд 666,7 млн грн), що на 2 млрд 262 млн грн (або на 22%) більше надходжень січня - лютого 2018 року.

До місцевих бюджетів області за відповідний період платниками регіону сплачено 4 млрд 672,2 млн гривень. Це на 988,6 млн грн (або на 26,8%) більше фактичних надходжень двох місяців 2018 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у січні - лютому 2019 року в області зібрано 2 млрд 395 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 460 млн грн (або на 23,8%).

 

Подробнее
Голосование
Кто победит на выборах президента Украины?
Юлия Тимошенко
Петр Порошенко
Анатолий Гриценко
Владимир Зеленский
Юрий Бойко
Олег Ляшко
Александр Вилкул
Другой кандидат