Активна громада є запорукою прийняття антикорупційного пакету

10.10.2014 10:10

9 жовтня у прес-клубі ДОО НСЖУ представники громадських організацій, які брали участь в розробці Антикорупційного пакету, розповіли про те, як зміняться підходи до боротьби з корупцією у разі прийняття законів.

Про це повідомляє видання "ГЛАВНОЕ".

За даними моніторингового дослідження, яке проводить Transparency International, за індексом сприйняття корупції серед 176 країн світу Україна посідає 144 місце. Як зазначив адміністративний директор ГО «Transparency International Україна», координатор національної моніторингової кампанії «Декларації без декорацій» Анатолій Стоян, є два фактори, які визначають стан корупції в Україні: зовнішній і внутрішній: «Зовнішні прояви корупції в Україні – це процвітання хабарництва, це те, що сьогодні важко працювати бізнесу, складно з іноземними інвестиціями. Стан внутрішнього фактору демонструють результати моніторингової кампанії «Декларації без декорацій», яку ми проводили з листопада 2013 року».

Анатолій Стоян розповів, що національна кампанія «Декларації без декорацій» дослідила стиль життя високопосадовців на його відповідність змісту майнових декларацій за 2011-2013 роки. Аудиту підлягали 405 високопосадовців (міністри, голови ОДА та міських рад, міські голови та всі їхні заступники). За результатами моніторингу було встановлено, що у 69 посадовців фактичний стиль життя значно перевищував задекларовані статки. Так, у середньому, міністр жив у 30 разів краще, ніж це дозволяли офіційні доходи. У губернаторів невідповідність перевищувала 16 разів, а у мерів обласних центрів - 8-10 разів. Зараз громадські активісти разом з журналістами-розслідувачами збирають інформацію на нових урядовців.

Голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» Олексій Літвінов наголосив, що моніторинг декларацій – це була ініціатива громадськості. Адже невідповідність реального стилю життя багатьох посадовців офіційним доходам очевидна. І самих розмов про корупцію без фактів недостатньо, щоб притягти до відповідальності.

«Ініціативу, яку започаткувала Transparency International, підтримала і наша громадська організація. Взагалі до моніторингу долучились 40 громадських організацій, журналістські агенції, розслідувальники. Завдяки спільним зусиллям створено банк даних декларацій державних службовців 2011-2013 років. Відтак, ми маємо можливість порівняти задекларовані статки, приміром, мера Дніпропетровська чи колишнього губернатора за кілька років», - розповів Олексій Літвінов.

Громадські моніторинги дозволили викрити лише верхівку корупційного айсбергу. Використовуючи свій досвід та результати досліджень громадські організації спільно із міністерством юстиції та профільним парламентським комітетом розробили Антикорупційний пакет законів. 7 жовтня 2014 року під загрозою бути закиданими гнилими томатами народні депутати України прийняли у першому читанні частину законопроектів Антикорупційного пакету.

«На жаль, ми бачимо, що і сьогодні немає протидії корупції. Тому важлива роль громадськості полягає у контролі за владою. Як ви можете бачити, ми не мовчимо – проводимо протестні акції, закликаємо посадовців бути, по-перше, чесними у своїх деклараціях, намагатись жити на зароблене. Саме завдяки активній участі громадськості, тиску на народних депутатів 7 жовтня були проголосовані у першому читанні п’ять із семи запропонованих законопроектів», - додав Анатолій Стоян.

Він назвав законопроекти, які парламент проголосував у першому читанні, та які ні. Так, Верховна Рада прийняла закон, що дає можливість заочно судити чиновників, які перебувають у міжнародному розшуку за злочини проти України. Ще чотири законопроекти депутати хочуть доопрацювати і розглянути в цілому 14 жовтня. Це документи, за якими затверджується антикорупційна стратегія України, створюється Антикорупційне бюро, створюється превентивний спецорган, що перевірятиме декларації чиновників, та відкривається кінцевий власник-вигодоодержувач компанії.

Окрім цих п’яти законопроектів парламент так і не розглянув ініціативи по відкриттю даних майнових реєстрів і земельних кадастрів та по запровадженню прозорості витрачання бюджетних коштів. А без них, на думку представника Transparency International Україна, антикорупційна реформа є неповною.

У тому, що остаточне прийняття законів парламент переніс на тиждень, представники громадських інституцій вбачають певні ризики. Ймовірно, депутати вноситимуть в тексти зміни, які суттєво послаблять очікувані документи. Тому активісти контролюватимуть роботу парламентарів, слідкуватимуть за результатами голосування, щоб нарешті запустити антикорупційну реформу.

Саме небайдужість, активна позиція громадян, на думку учасників прес-конференції, може бути рушійною силою перетворень в Україні. Революція Гідності і Євромайдан продемонстрували високий рівень самоорганізації населення. Представники громадських інституцій, учасники прес-конференції, наголосили на важливості співпраці і з журналістами, щоб доносити інформацію до людей. Адже без підтримки в регіонах усі ці зміни, перетворення будуть, але не так швидко, як має бути, і не такими ефективними.

«Якщо ми не запровадимо тут, на Дніпропетровщині, громадський контроль і спостереження, ми не дисциплінуємо наших чиновників. Ніхто з Києва не приїде і не наведе нам тут лад – переконаний Олексій Літвінов. – Ми, громадські організації, готові давати інформацію, ділитись досвідом, проводити навчання для того, щоб людей підготувати, поповнити ті знання, яких їм не вистачає. Але, в першу чергу, люди самі повинні мати бажання навести лад. Найбільш вмотивована категорія – це молодь, саме люди віком до 35 років найбільше зацікавлені у тому, щоб жити по-новому».

«Прийняття Антикорупційного пакету стане дуже важливим кроком уперед. Тому слід докласти максимум зусиль, щоб в Україні відбулись реформи, щоб ситуація змінилась на краще», - резюмував Дніпропетровський активіст.

Комментарии
Последние записи в блогах

Уряд виділив 1,4 млрд грн на підтримку малих міст. Рішення про спрямування коштів на підтримку малих міст та селищ за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій схвалили 10 липня.

Подробнее

З початку 2019 року 41,7 тисячі мешканців Дніпропетровської області надали до фіскальних органів декларації про майновий стан та доходи за 2018 рік. Загальна сума задекларованих ними доходів склала 4 млрд 246,5 млн гривень. Це на 1 млрд 453,4 млн грн. більше ніж минулого року.

До сплати за результатами декларування підлягає понад 101 млн грн податку на доходи фізичних осіб, що на 9,3 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Сума військового збору до сплати складає 13,6 млн грн., що перевищує минулорічні показники на 1,4 млн гривень.

Повернення з бюджету у вигляді податкової знижки отримають 6315 громадян на загальну суму 13,4 млн гривень. Про це повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Владислав Воінов.

Про одержані у 2018 році понад мільйонні статки повідомили 286 громадян Дніпропетровської області. Загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 2,6 млрд гривень.

 

Подробнее

5 липня Уряд виділив 400 млн грн на програми ремонту існуючих та будівництво нових спортивних комплексів при школах та 50-метрових та 25-метрових басейнів і оздоблення прилеглих територій. 10 липня  парламентський Комітет з питань бюджету погодив розподіл субвенції з державного бюджету територіальним громадам на спорудження спорткомплексів та басейнів.

Подробнее

З початку 2019 року органами ДФС у Дніпропетровській області та Дніпропетровською митницею ДФС забезпечено у бюджети всіх рівнів (без врахування Дніпропетровського управління офісу ВПП ДФС) 39 млрд 481,7 млн грн, що на 10 млрд 672,9 млн грн перевищує показник відповідного періоду минулого року. Про це повідомила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.

Так, до державного бюджету впродовж шести місяців 2019 року спрямовано 27 млрд 277,4 млн грн, що на 8 млрд. 17,3 млн грн (або на 41,6%) більше надходжень січня - червня минулого року.

До місцевих бюджетів за відповідний період забезпечено 12 млрд 204,3 млн гривень. Це на 2 млрд 655,6 млн грн (або на 27,8%) більше фактичних надходжень І півріччя 2018 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у першій половині поточного року зібрано 7 млрд 758,7 млн грн, що перевищує минулорічні показники на 1 млрд 258,2 млн грн (або на 19,4%).

 

Подробнее
Голосование
Сможет ли Владимир Зеленский быть самостоятельным президентом?
Нет, не сможет
Да, сможет