Активна громада є запорукою прийняття антикорупційного пакету

10.10.2014 10:10

9 жовтня у прес-клубі ДОО НСЖУ представники громадських організацій, які брали участь в розробці Антикорупційного пакету, розповіли про те, як зміняться підходи до боротьби з корупцією у разі прийняття законів.

Про це повідомляє видання "ГЛАВНОЕ".

За даними моніторингового дослідження, яке проводить Transparency International, за індексом сприйняття корупції серед 176 країн світу Україна посідає 144 місце. Як зазначив адміністративний директор ГО «Transparency International Україна», координатор національної моніторингової кампанії «Декларації без декорацій» Анатолій Стоян, є два фактори, які визначають стан корупції в Україні: зовнішній і внутрішній: «Зовнішні прояви корупції в Україні – це процвітання хабарництва, це те, що сьогодні важко працювати бізнесу, складно з іноземними інвестиціями. Стан внутрішнього фактору демонструють результати моніторингової кампанії «Декларації без декорацій», яку ми проводили з листопада 2013 року».

Анатолій Стоян розповів, що національна кампанія «Декларації без декорацій» дослідила стиль життя високопосадовців на його відповідність змісту майнових декларацій за 2011-2013 роки. Аудиту підлягали 405 високопосадовців (міністри, голови ОДА та міських рад, міські голови та всі їхні заступники). За результатами моніторингу було встановлено, що у 69 посадовців фактичний стиль життя значно перевищував задекларовані статки. Так, у середньому, міністр жив у 30 разів краще, ніж це дозволяли офіційні доходи. У губернаторів невідповідність перевищувала 16 разів, а у мерів обласних центрів - 8-10 разів. Зараз громадські активісти разом з журналістами-розслідувачами збирають інформацію на нових урядовців.

Голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» Олексій Літвінов наголосив, що моніторинг декларацій – це була ініціатива громадськості. Адже невідповідність реального стилю життя багатьох посадовців офіційним доходам очевидна. І самих розмов про корупцію без фактів недостатньо, щоб притягти до відповідальності.

«Ініціативу, яку започаткувала Transparency International, підтримала і наша громадська організація. Взагалі до моніторингу долучились 40 громадських організацій, журналістські агенції, розслідувальники. Завдяки спільним зусиллям створено банк даних декларацій державних службовців 2011-2013 років. Відтак, ми маємо можливість порівняти задекларовані статки, приміром, мера Дніпропетровська чи колишнього губернатора за кілька років», - розповів Олексій Літвінов.

Громадські моніторинги дозволили викрити лише верхівку корупційного айсбергу. Використовуючи свій досвід та результати досліджень громадські організації спільно із міністерством юстиції та профільним парламентським комітетом розробили Антикорупційний пакет законів. 7 жовтня 2014 року під загрозою бути закиданими гнилими томатами народні депутати України прийняли у першому читанні частину законопроектів Антикорупційного пакету.

«На жаль, ми бачимо, що і сьогодні немає протидії корупції. Тому важлива роль громадськості полягає у контролі за владою. Як ви можете бачити, ми не мовчимо – проводимо протестні акції, закликаємо посадовців бути, по-перше, чесними у своїх деклараціях, намагатись жити на зароблене. Саме завдяки активній участі громадськості, тиску на народних депутатів 7 жовтня були проголосовані у першому читанні п’ять із семи запропонованих законопроектів», - додав Анатолій Стоян.

Він назвав законопроекти, які парламент проголосував у першому читанні, та які ні. Так, Верховна Рада прийняла закон, що дає можливість заочно судити чиновників, які перебувають у міжнародному розшуку за злочини проти України. Ще чотири законопроекти депутати хочуть доопрацювати і розглянути в цілому 14 жовтня. Це документи, за якими затверджується антикорупційна стратегія України, створюється Антикорупційне бюро, створюється превентивний спецорган, що перевірятиме декларації чиновників, та відкривається кінцевий власник-вигодоодержувач компанії.

Окрім цих п’яти законопроектів парламент так і не розглянув ініціативи по відкриттю даних майнових реєстрів і земельних кадастрів та по запровадженню прозорості витрачання бюджетних коштів. А без них, на думку представника Transparency International Україна, антикорупційна реформа є неповною.

У тому, що остаточне прийняття законів парламент переніс на тиждень, представники громадських інституцій вбачають певні ризики. Ймовірно, депутати вноситимуть в тексти зміни, які суттєво послаблять очікувані документи. Тому активісти контролюватимуть роботу парламентарів, слідкуватимуть за результатами голосування, щоб нарешті запустити антикорупційну реформу.

Саме небайдужість, активна позиція громадян, на думку учасників прес-конференції, може бути рушійною силою перетворень в Україні. Революція Гідності і Євромайдан продемонстрували високий рівень самоорганізації населення. Представники громадських інституцій, учасники прес-конференції, наголосили на важливості співпраці і з журналістами, щоб доносити інформацію до людей. Адже без підтримки в регіонах усі ці зміни, перетворення будуть, але не так швидко, як має бути, і не такими ефективними.

«Якщо ми не запровадимо тут, на Дніпропетровщині, громадський контроль і спостереження, ми не дисциплінуємо наших чиновників. Ніхто з Києва не приїде і не наведе нам тут лад – переконаний Олексій Літвінов. – Ми, громадські організації, готові давати інформацію, ділитись досвідом, проводити навчання для того, щоб людей підготувати, поповнити ті знання, яких їм не вистачає. Але, в першу чергу, люди самі повинні мати бажання навести лад. Найбільш вмотивована категорія – це молодь, саме люди віком до 35 років найбільше зацікавлені у тому, щоб жити по-новому».

«Прийняття Антикорупційного пакету стане дуже важливим кроком уперед. Тому слід докласти максимум зусиль, щоб в Україні відбулись реформи, щоб ситуація змінилась на краще», - резюмував Дніпропетровський активіст.

Комментарии
Последние записи в блогах

Для забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг (ЕДП) на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України та дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»,Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідковий департамент ДПС забезпечує платників електронними ключами для онлайн доступу до електронних сервісів.

Надання ЕДП Надавачем здійснюватиметься лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.

Детальну інформацію розміщено на інформаційному ресурсі https://acskidd.gov.ua/.

Звертаємо увагу на можливість використання сервісуповторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спрощує процедуру отримання ЕДП. Сервіс доступний за посиланням https://acskidd.gov.ua/manage-certificates

Сервіс дозволяє отримувати ЕДП онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що дозволяє зекономити власний час та кошти.

Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:

чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533) та Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (далі – Закон № 540) внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Нормами нового п. 524 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 31 березня 2020 року.

З метою зменшення податкових зобов’язань з плати за землю за період з       01 березня по 31 березня 2020 року платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, мають право подати уточнюючу податкову декларацію                   (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, та враховуючи зупинення перебігу таких строків на період з 18 березня по 31 травня 2020 року відповідно до п. 522 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ). В такій декларації відображаються зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за березень 2020 року.

Ті платники плати за землю, які на підставі Закону № 533 подали уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік на зменшення податкових зобов’язань за березень та квітень 2020 року, враховуючи вимоги Закону № 540 зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючу податкову декларацію до податкової декларації з плати за землю за 2020 рік (з урахуванням раніше поданих уточнюючих податкових декларацій), в якій збільшують податкові зобов’язання з плати за землю за квітень 2020 рік, тобто відновлюють податкові зобов’язання, які були задекларовані в податковій декларації з плати за землю за 2020 рік.

Законом № 540 передбачено, що штрафні санкції, визначені ст. 50 ПКУ та штрафні санкції згідно вимог п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року, не нараховуються.

 

Подробнее

У березні 2020 року Державною податковою службою забезпечено надходження з акцизного податку у розмірі 5 889,2 млн грн. У тому числі 5 583,7 млн грн з підакцизної продукції, виробленої на території України, та 305,5 млн грн – з імпортованої. Виконання індикативних показників, встановлених розписом Міністерства фінансів України, склали 101,3 % та 106,7 % відповідно. 

Акцизний податок в Україні має значну питому вагу у формуванні Державного бюджету України. На 78,7 % цей показник формує тютюнова галузь. У березні поточного року виробниками тютюнової продукції забезпечено 4392,7 млн грн надходжень з акцизного податку, що на 1308,4 млн грн більше ніж у березні 2019 року. Темп росту склав 142,4 %. Такий показник став можливим завдяки комплексним заходам з боротьби з виготовленням та виявленням нелегальної продукції на ринку тютюнових виробів. 

Надходження з акцизного податку від реалізації лікеро-горілчаної продукції в березні становило 595,6 млн грн, що на 131,2 % більше ніж у березні 2019 року. Щодо акцизного податку зі спирту, то надходження відносно минулого року зросли майже у 8 разів і становили 61,4 млн гривень. 

З метою покращення стану адміністрування акцизного податку, а також викорінення «тіньового» сектору в Україні протягом поточного року ДПС вжито низку заходів. А саме: тотальна заміна податківців по податкових постах на спиртових заводах, пломбування місць несанкціонованого відбору спирту, контроль за показниками лічильників, масові перевірки місць роздрібної торгівлі підакцизними товарами та системна боротьба з виготовленням та розповсюдженням контрафактної продукції. Зауважимо, нині ДП «Укрспирт» під контролем ДПС збільшує обсяги виготовлення антисептичних заходів, вкрай необхідних державі сьогодні.

«Посилення контролю за ринком підакцизних товарів приносить результат. Спільні заходи податківців та правоохоронних органів вже привели до значного збільшення надходжень від акцизного податку. І ми на цьому не зупиняємося. Адже в умовах кризи важлива кожна гривня, яка може стати підтримкою для бізнесу і населення у цей непростий час», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов. 

Державна податкова служба висловлює подяку всім виробникам підакцизної продукції, які працюють легально та забезпечують країну бюджетними надходженнями.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу роботодавців, що постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 року № 153 затверджено Порядок компенсації роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок № 153), яким передбачено компенсацію роботодавцям частини фактичних витрат, пов’язаних із сплатою єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у зв’язку із створенням нового робочого місця.

Дія Порядку № 153 поширюється на суб’єктів господарювання – роботодавців, які починаючи з 2013 року:

● створюють нові робочі місця та працевлаштовують на них працівників шляхом укладення трудового договору;

● протягом 12 календарних місяців з дня укладення трудового договору з особою, працевлаштованою на нове робоче місце, щомісяця здійснюють виплату їй заробітної плати в розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати.

Якщо роботодавець забезпечив дотримання вищезазначених вимог, то такий роботодавець отримує право на компенсацію фактичних витрат у розмірі             50 відсотків суми нарахованого єдиного внеску протягом наступних                             12 календарних місяців за умови збереження рівня заробітної плати у розмірі не менше ніж три мінімальні заробітні плати у місяці сплати єдиного внеску за особу, працевлаштовану на нове робоче місце.

Водночас, у разі зменшення штатної чисельності працівників та фонду оплати праці роботодавець втрачає право на компенсацію.

Норми визначені п. 2 Порядку № 153.

 

Подробнее