Активісти не втомлюються скаржитись на непрозорість бюджетних витрат

25.05.2015 16:53

Дніпропетровська громадська активістка Ольга Корнієва розповіла про непрозорий бюджет міста, з яким довелось стикнутись, шукаючи просту інформацію про витрати.

Про це повідомляє видання «ДНЕПР. ГЛАВНОЕ».

«Від 8 квітня 2015 р. рішенням Дніпропетровської міської ради №13/63 «Про погодження Інвестиційної програми підприємства «Коменергосервіс» Дніпропетровської міської ради на 2015 рік» були виділені кошти – 14 млн. 288 тис. грн.

З них 10 млн. 781 тис. грн. на реконструкцію та модернізацію об’єктів теплопостачання та 3 млн. 507 тис. грн. на встановлення 76 лічильників теплової енергії. А тепер поставимо питання: «В яких конкретно будинках Лівобережжя Дніпропетровська буде встановлено лічильник за кошти міської ради?». Питання риторичне….

Так, веб-сайт у Коменергосервісу взагалі відсутній. У квитанціях, що підприємство надсилає споживачам вказаний лише сайт Міських комунальних платежів complatezh.info, де містяться реквізити для оплати. Невже такому підприємству, окрім своїх реквізитів немає що повідомити споживачам?

Читайте також: Горсовет начал публиковать поименные голосования депутатов и стенограммы сессий

На сайті Дніпропетровської міської ради є розділ «Комунальні підприємства», але і тут нас чекає розпач. Там не зазначено навіть контактної інформації, не те щоб номерів будинків, де будуть встановлені лічильники, термінів проведення робіт, інформації про стан їх виконання та використання коштів.

Під час стажування в органах місцевого самоврядування Польщі я на власні очі бачила як місцева влада інформує громаду про стан виконання місцевого бюджету. У Польщі з 2001 р. є закон «Про доступ до публічної інформації», дія якого поширюється на усі органи державної і місцевої влади, а також на ті установи, які використовують кошти з бюджетів. Формування бюджету проходить із залученням громади. Коли формують статтю витрат на місцеве самоврядування, то адміністрація зобов’язана провести суспільну консультацію.

Читайте також: Будь-які витрати міськради Дніпропетровська мають бути оприлюднені, - Жуков

Наприклад, якщо стаття витрат на ремонти житлових районів, то збирають мешканців, бажаючих і проводять таку консультацію, потім формують пропозицію і виставляють на сайті проект-рішення і т.д. На початку процесу формування бюджету по місту розклеюють плакати із закликом долучатися до цієї події. В подальшому громадський контроль за реалізацією цих проектів та використанням коштів можна здійснити в режимі он-лайн протягом всього періоду виконання.

В Україні закон «Про доступ до публічної інформації» діє з 2011 року. Проте, як можна побачити лише на одному прикладі, через певну недосконалість цього закону чи небажання місцевої влади бути публічною і прозорою, громада не має можливості здійснювати моніторинг бюджетних програм з метою покращення якості послуг, що надаються за рахунок місцевого бюджету», - зазначила Ольга Корнієва.

Читайте також: У Днепропетровска появился шанс перейти от слов к делу в борьбе с коррупцией

Комментарии
Последние записи в блогах

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 18 березня поточного року набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»   (далі – Закон № 533).

Законом № 533 внесено зміни до низки законодавчих актів, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим п. 521, відповідно до якого за порушення податкового законодавства, вчинені з 01 березня по 31 травня 2020 року, штрафні санкції не застосовуються.

Водночас, продовжують діяти фінансові санкції, зокрема, за порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ.

Отже, платники ПДВ зобов’язані сплатити задекларовані ними у податковій декларації суми ПДВ своєчасно і у повному обсязі.

Нагадуємо, що останній день сплати ПДВ за лютий поточного року – 30.03.2020.

 

Подробнее

Станом на 23 березня громадянами подано понад 134 тисячі декларацій про майновий стан і доходи, з них 62 тисячі декларацій подано у березні. 

За даними декларацій громадянами задекларовано доходи у сумі 20,4 млрд грн, це на 42 відсотки більше ніж за аналогічний період минулого року. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати цьогоріч становить 443 млн грн, приріст порівняно з минулим роком – 69 млн грн (станом на 23.03.2019 – 374,0 млн грн), або 18 відсотків. Сума військового збору становить майже 73 млн грн, що на 15 млн грн, або на 26 відсотків, більше ніж за аналогічний період минулого року.

За рівнем задекларованих доходів найбільше декларували кияни (6,1 млрд грн), а також жителі Дніпропетровської (2,2 млрд грн), Харківської, Львівської та Одеської (понад 1 млрд грн) областей. При цьому найвищі темпи приросту задекларованих доходів порівняно з аналогічним періодом минулого року на Донеччині (195 %) та Вінниччині (174 %). 

Щодо рівня визначення податкових зобов’язань, то першість належить столиці – до сплати задекларовано 138,3 млн грн податкових зобов’язань, Одеська область отримає  майже 33 млн грн, Запорізька – 30 млн гривень.

Звертаємо увагу, що ДПС розроблено відеоурок, присвячений заповненню декларації про майновий стан і доходи громадян. Переглянувши його, користувачі можуть дізнатися, як крок за кроком заповнити декларацію. Переглянути відеоурок можна тут.

Нагадуємо: до Податкового кодексу України внесені зміни, якими передбачено, що громадяни та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, мають право подати декларацію за звітний (податковий) 2019 рік до 01 липня 2020 року. Останній день подання декларації – 30.06.2020. Податкові зобов’язання, визначені такими фізичними особами у деклараціях, мають бути сплачені до 01 жовтня 2020 року.

 

Подробнее

Від моменту свого створення у грудні 2019 року Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної податкової служби України розпочав системну боротьбу з нелегальним виробництвом та обігом лікеро-горілчаної продукції (ЛГП).

Був застосований комплексний підхід, який включав не тільки перевірки роздрібних мереж, але й контроль за встановленням заглушок  на непрацюючих лініях виробництва, контроль за показами лічильників та інші заходи, які у сукупності з поглибленим аналізом податкової звітності дозволили значно збільшити надходження до бюджету акцизного податку від ЛГП.

У результаті в березні (станом на 30.03.2020) надходження до загального фонду державного бюджету з акцизного податку з лікеро-горілчаної продукції становили – 541,4 млн грн, що на 19,2 % (+87,3 млн грн) більше надходжень березня 2019 року. При цьому індикативні показники за березень вже перевиконано на 18,3 % (+83,8 млн гривень).

Станом на 30.03.2020 індикативні показники з акцизного податку з ЛГП за І квартал вже виконано на 100,9 % (+11,1 млн грн). 

"Посилення контролю за виробництвом лікеро-горілчаної продукції плюс системна боротьба з контрафактним алкоголем у роздрібній мережі, яку ми вели протягом останніх трьох місяців, дали результат. Заходи, проведені податковою разом з правоохоронними органами та місцевою владою, призвели до стрімкого збільшення бюджетних надходжень від акцизного податку. До того ж детінізація ринку горілчаних виробів важлива не тільки з точки зору наповнення бюджету. Адже виробництво та торгівля контрафактом – це ще й пряма небезпека для здоров’я споживачів", – заявив Голова Державної податкової служби Сергій Верланов.

 

Подробнее

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень       п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), суму коштів або вартість майна, переданих платником ПДФО у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 відсотки суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

Норми встановлені п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Згідно із п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

При цьому, ст. 729 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року           № 435-IV із змінами (далі – ЦКУ) передбачено, що пожертвою є дарування нерухомих та рухомих речей, зокрема грошей та цінних паперів, особам, встановленим частиною першою ст. 720 ЦКУ, для досягнення ними певної, наперед обумовленої мети.

Договір про пожертву є укладеним з моменту прийняття пожертви.

До договору про пожертву застосовуються положення про договір дарування, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, для отримання фізичною особою права на податкову знижку у разі надання нею пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям одним із підтверджуючих документів, які необхідно надати платнику ПДФО контролюючому органу, є копія договору про пожертву.

 

 

 

Подробнее
Голосование
Поддерживаете ли Вы политику Президента Зеленского?
Да
Нет
Не знаю